OK, jag är ingen CMD-nörd eller annat, men jag har kollat i stort sett alla trådar om just CMD, och även - ja, även - googlat fingrarna av mig. Men jag har problem, de står nedantill.
C:\Documents and Settings\User>NET SEND * Tja
Meddelandet skickades till domänen MSHOME.
Får upp ett pop-up om att meddelandet är mottaget.
Meddelandet har inte "nått fram" till nätverkets datorer.
C:\Documents and Settings\User>NET SEND /DOMAIN:MSHOME Tja
-||-
Om det krävs att Messenger-tjänsten skall vara aktiverad så är den det på nätverkets datorer. Och jag har ingen aning vad jag skall försöka mig på härnäst för att få detta ordnat (så att meddelandena når fram) så att jag kan terrorisera min brorsa.
w00t? Helpplix.
Ps.
Morsan använder Windows Vista - är det något jag kan nå via CMD med pop-ups? Brorsan använder WinXP PRO (SP2).
Ds.
Senast redigerad av Emetofilia 2008-04-14 kl. 17:50.
OK, jag är ingen CMD-nörd eller annat, men jag har kollat i stort sett alla trådar om just CMD, och även - ja, även - googlat fingrarna av mig. Men jag har problem, de står nedantill.
C:\Documents and Settings\User>NET SEND * Tja
Får upp ett pop-up om att meddelandet är mottaget.
Meddelandet har inte "nått fram" till nätverkets datorer.
C:\Documents and Settings\User>NET SEND /DOMAIN:MSHOME Tja
-||-
Om det krävs att Messenger-tjänsten skall vara aktiverad så är den det på nätverkets datorer. Och jag har ingen aning vad jag skall försöka mig på härnäst för att få detta ordnat (så att meddelandena når fram) så att jag kan terrorisera min brorsa.
w00t? Helpplix.
Ps.
Morsan använder Windows Vista - är det något jag kan nå via CMD med pop-ups? Brorsan använder WinXP PRO (SP2).
Ds.
Har för mig att netsend har inaktiverats i xp SP2(möjligen tidigare, win 2000) och även i vista pga säkerhetsskäl. Men är dock inte säker.
Efter SP2 på windows XP är ju tjänsten windows messenger inaktiverad per default. Körs inte den lär det inte bli mycket med net send.
För övrigt, sitter ni i samma nätverk? Kan ju kanske ha att göra med att din ISP stoppar paket riktade mot andras datorer med den destinationsport windows messenger lyssnar på, just för att den missbrukats rejält.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!