Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-14, 17:43
Medlem
Emetofilias avatar
w00t.

OK, jag är ingen CMD-nörd eller annat, men jag har kollat i stort sett alla trådar om just CMD, och även - ja, även - googlat fingrarna av mig. Men jag har problem, de står nedantill.
  1. Får upp ett pop-up om att meddelandet är mottaget.
    Meddelandet har inte "nått fram" till nätverkets datorer.
  2. -||-

Om det krävs att Messenger-tjänsten skall vara aktiverad så är den det på nätverkets datorer. Och jag har ingen aning vad jag skall försöka mig på härnäst för att få detta ordnat (så att meddelandena når fram) så att jag kan terrorisera min brorsa.

w00t? Helpplix.

Ps.
Morsan använder Windows Vista - är det något jag kan nå via CMD med pop-ups? Brorsan använder WinXP PRO (SP2).
Ds.
Senast redigerad av Emetofilia 2008-04-14 kl. 17:50.
Citera
2008-04-14, 23:53
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emetofilia
w00t.

OK, jag är ingen CMD-nörd eller annat, men jag har kollat i stort sett alla trådar om just CMD, och även - ja, även - googlat fingrarna av mig. Men jag har problem, de står nedantill.
  1. Får upp ett pop-up om att meddelandet är mottaget.
    Meddelandet har inte "nått fram" till nätverkets datorer.
  2. -||-

Om det krävs att Messenger-tjänsten skall vara aktiverad så är den det på nätverkets datorer. Och jag har ingen aning vad jag skall försöka mig på härnäst för att få detta ordnat (så att meddelandena når fram) så att jag kan terrorisera min brorsa.

w00t? Helpplix.

Ps.
Morsan använder Windows Vista - är det något jag kan nå via CMD med pop-ups? Brorsan använder WinXP PRO (SP2).
Ds.

Har för mig att netsend har inaktiverats i xp SP2(möjligen tidigare, win 2000) och även i vista pga säkerhetsskäl. Men är dock inte säker.
Citera
2008-04-14, 23:54
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massamull
Har för mig att netsend har inaktiverats i xp SP2(möjligen tidigare, win 2000) och även i vista pga säkerhetsskäl. Men är dock inte säker.

Jag är ganska säker på att det sedan SP2 är blockat.
Citera
2008-04-15, 17:49
Medlem
Japp. just för att idioter som TS inte ska kunna göra massa meningslösa grejer som gör världen till ett lite sämre ställe.
Citera
2008-04-15, 20:00
Medlem
Emetofilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Japp. just för att idioter som TS inte ska kunna göra massa meningslösa grejer som gör världen till ett lite sämre ställe.

Orka waina, Olpa.
Citera
2008-04-15, 20:43
Moderator
Protons avatar
Efter SP2 på windows XP är ju tjänsten windows messenger inaktiverad per default. Körs inte den lär det inte bli mycket med net send.

För övrigt, sitter ni i samma nätverk? Kan ju kanske ha att göra med att din ISP stoppar paket riktade mot andras datorer med den destinationsport windows messenger lyssnar på, just för att den missbrukats rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in