Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-14, 11:41
Medlem
Me_Feat_Yous avatar
En sida där studenter kan ladda upp böcker och ladda ner?
Vad tycker ni?

"Det är tillåtet att låna kurslitteratur av en kompis eller på ett bibliotek för att läsa. Det är precis det Student Bay låter studenter göra. Vi har bara förenklat det hela. Tänk hur pass smidigt det är att direkt kunna bläddra och läsa i en kursbok på datorn. I planerna finns också sökbar kurslitteratur.

Det är inte alltid man behöver en bok i just bokform, det är informationen och kunskapen man är ute efter, och den ska vara fri för alla. Ofta är det inte heller hela boken man behöver läsa, utan bara ett par kapitel. Varför då betala för en hel bok? Tänk dessutom på miljön. Hur mycket papper vi kan spara!

I Sverige påstås utbildning vara gratis. Trots det tvingas studenter varje termin lägga ut tusentals kronor på böcker som är nödvändiga för att kunna klara av utbildningen. Det är helt orimligt. Framförallt är det orimligt med tanke på studenternas ekonomiska situation.

Vi är inte emot lagar, men vi är för rättvisa lagar.
Använd Student Bay som ett bibliotek och köp böckerna om du behöver dem i bokform.

Studenter! Vi finns här tillsammans med er och endast med erat stöd!
Lycka till med era studier!
Citera
2008-04-14, 12:09
Medlem
muminss avatar
Så jävla klockren idé!

Såg att man måste betala eller ladda upp en bok för att ta del av det nu. Det är kass, riktigt kasst.
Citera
2008-04-14, 12:20
Medlem
Dweezil78s avatar
Signade upp mig på siten när jag först hörde om den, just då fanns 10 böcker tillgängliga, men att man måste betala eller själv ladda upp bok suger
Citera
2008-04-14, 12:30
Medlem
Zous avatar
Pengakåta studenter som letar extrainkomster. I och för sig tycker jag idéen i sig är bra, men kommer nog ändå inte gå med förrens den växt till sig lite så man har lite böcker att välja emellan.
Citera
2008-04-14, 12:40
Medlem
rularns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zou
Pengakåta studenter som letar extrainkomster. I och för sig tycker jag idéen i sig är bra, men kommer nog ändå inte gå med förrens den växt till sig lite så man har lite böcker att välja emellan.

och det kommer inte växa förens det är gratis
Citera
2008-04-14, 12:48
Medlem
grymt bra ide, men vafan 20:- eller ladda upp en bok? c´mon
Citera
2008-04-14, 12:58
Medlem
BasilFawltys avatar
Hahaha...behöva betala för att olagligt ladda ner upphovsrättsskyddat material. Vilket skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in