2008-04-14, 09:49
Bannlyst
Drömmde sjukt så innihelevete i natt, jag åkte någon karusell med någon kompis, det var värsta åket så jag ställde mig på toppen av åkbanan och börja vingla med vagnen för att kolla om den satt fast.

Vilket den inte gjorde, så den låssa och börja skena mot "ingenstans" så jag hoppa av. Det var en damm där jag hoppa rätt stor faktiskt, men av någon andledning så klara jag hoppet och landa på gräset, så hörde jag skrik "klara du dig" så blev det mörkare och mörkare, tills jag var död. Sen vakna jag i riktig panik och trodde jag var död, den här "du är död" skiten med att allt blir svart osv upprepades 5-6 gånger innan jag sommna.

Kan också lägga till att jag såg "gula/guldiga" strålar som drog upp människor när jag var död i ett kålsvart mörker.

Till 100% vet jag att hjärtat slutade allt slå, är så säker på det.

Är rädd att uppleva det igen, jag tror faktiskt jag dog eller var på väg av hjärtstillstånd.

Vad borde jag göra?
Citera
2008-04-14, 09:51
Medlem
Förbannads avatar
Tror inte du behöver vara orolig. Att dö i sina drömmar är nog ganska vanligt scenario som inte ska tas på för stort allvar.
Citera
2008-04-14, 10:03
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Tror inte du behöver vara orolig. Att dö i sina drömmar är nog ganska vanligt scenario som inte ska tas på för stort allvar.
Ja, det tror jag med. Jag gör det i princip varje natt.
Citera
2008-04-14, 10:41
Medlem
partyM är igång igen

Nej du dog inte i sömnen, det var en mardröm!
Igår innan jag somnade kändes det exakt som om jag slutade andas och att hjärtat slutade slå men det var antagligen bara en panikattack. Så du behöver inte vara orolig!
Senast redigerad av Farlig! 2008-04-14 kl. 10:45.
Citera
2008-04-14, 13:11
Medlem
Du är 100% på att hjärtat slutade slå, men jag är 99% på att det INTE slutade slå (på riktigt, vill säga).
Citera
2008-04-14, 13:25
Medlem
Hinner aldrig dö när jag drömmer, drömmer ganska ofta samma scenario, där jag tävlar för att bli först upp på ett berg av döda djur, väl där uppe så blir jag huggen i ögonen med en saxjävel.

Mitt undermedvetna vet att det skrämmer mig, så fanskapet startar den drömmen på tok för ofta!

ont: Om du dog så har du reinkarnerat, fira! Om du inte dog, så är det ju bara bra, fira!
Citera
2008-04-14, 13:29
Medlem
Du vaknar precis innan du dör i drömmen, finns något gammalt tjaffs om att man dör om man dör i drömmen, så man ska tydligen vakna precis innan man dör i drömmen. Ska se om jag hittar det här skitsnacket.
Citera
2008-04-14, 13:41
Medlem
Mimss avatar
Jag tror ju inte att man hade vaknat och varit tip top dagen efter om man varit med om ett hjärtstillestånd, min svägerska fick det förra året efter en astma attack och hon låg nedsövd i en vecka och var under uppsikt..

Sedan har jag för mig att alla sådana där konstiga och läskiga drömmar betyder bra saker enligt sådana där drömtydnings böcker.

Har för mig att om man drömde att man tex tappade tänder så skulle man tät osv.

Så du skall nog inte ta det på allvar, men det är ju inte bra att sitta och vara orolig över saker och ting så är du orolig så skall du nog gå och kolla dig..
Citera
2008-04-14, 17:43
Avslutad
Skickas till Dröm o sömn-forumet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här