• 2
  • 3
2008-04-15, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Nejmen vad ni ställer till för honom, varför lura han att gå in i boot menyn när datorn startar..

Du skall göra som det står på skärmen när du får upp rutan om säkerhetskopiering, det finns säkerligen en nästa ---> pil och sen kommer den att kräva skivor. Om inte.. dra iväg ett mail till FS, de ger riktig support

Det finns säkert på hdd:n men nu är det så att den skylten som kommer upp i uppstarten försvinner när man bränner ut recovery cderna från bootmenyn som dom ber användaren att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
Varför skall jag inte kunna bränna dessa recovery-filerna –som väl rimligen ligger på HDD:en, någonstans- med hjälp av brännarprogrammet Nero; som jag tror är inlagt på datorn.

Och om du läser det jag skrev precis över detta citat förstår du varför.

Nu kommer jag inte exakt ihåg hur det ser ut när du väljer Reparera Datorn men där ska du i alla fall kunna få ett val att bränna ut dina recovery cd:er och när du nu har gjort det så försvinner den irriterande skylten.
Citera
2008-04-18, 04:57
Medlem
Seriouskais avatar
Så, är problemet löst? Känns synd att låta det glida bort om det är olöst
Citera
2008-04-18, 05:40
Medlem
-RUBRIKÄMNET LÖST?????

....nix! Och egentligen handlar det olösta ..förhoppningsvis om, att jag inte får ändan ur vagnen till ringa till Fujitsu-Siemens support: 08/5888 8300 eller 020/764 764 och fråga om min dator: typ Amilo Li 2727-12P Celero

Det bästa är ju att supporten skriver ner, en tydlig redogörelse för vad man skall göra, och sänder över. –Skrivningen –som jag redogör för här ovan- ” …och råd om hur du skall göra finns i den dokumentation som hör till datorn.” –E´ ju bara strunt snack.

-Å så den stora frågan: Vad har alla de andra liknande datorköparna gjort?
Citera
2008-04-18, 06:11
Medlem
oVERGROWs avatar
helt appro..

Har en FujitsuSiemens U9200 som rullar gallant, så jag har ingen koll på hur
slapp/effektiv deras service är.

Hoppas det löser sig för dig TS,

fridens liljor
Senast redigerad av oVERGROW 2008-04-18 kl. 06:35.
Citera
2008-04-18, 06:12
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
-RUBRIKÄMNET LÖST?????

....nix! Och egentligen handlar det olösta ..förhoppningsvis om, att jag inte får ändan ur vagnen till ringa till Fujitsu-Siemens support: 08/5888 8300 eller 020/764 764 och fråga om min dator: typ Amilo Li 2727-12P Celero

Det bästa är ju att supporten skriver ner, en tydlig redogörelse för vad man skall göra, och sänder över. –Skrivningen –som jag redogör för här ovan- ” …och råd om hur du skall göra finns i den dokumentation som hör till datorn.” –E´ ju bara strunt snack.

-Å så den stora frågan: Vad har alla de andra liknande datorköparna gjort?

Det var tråkigt att höra! Hehe jag har väl också lite svårt att få tummen i vädret ibland, så den delen förstår jag. Annars är jag oerhört glad att jag bygger ihop min dator själv, är det något som krånglar har jag garanti på varje del för sig, vilket är bra. Har faktiskt inte haft ett endaste problem med min senaste dator, förutom när jag installerat alldeles för mycket skit så jag rensade datorn, du vet, gör om, gör rätt som dom säger

Hoppas att du finner en lösning snart! Förresten borde inte män i din ålder sova såhär tidigt?
Citera
2008-04-19, 09:39
Medlem
SOM DENNA TRÅDEN HANDLAR OM:

Att bränna ut till en så kallad revovery-skiva, att bränna ut de programmen som är de grundläggande för just min dators funktion: OS:et, alla de olika hårdvarornas drivrutiner och ..ja, kanske mer?
-Var på HDD:en, rimligen under en mapp, under vad mappnamn, finns de?
Citera
2008-04-19, 10:50
Medlem
Citat:

Att bränna ut till en så kallad revovery-skiva, att bränna ut de programmen som är de grundläggande för just min dators funktion: OS:et, alla de olika hårdvarornas drivrutiner och ..ja, kanske mer?

Det står högst förmodligen svar på dina frågor antingen i de fönster som dyker upp på din skärm och som du klagar på här, eller i den manual som medföljde datorn. Om du inte hittar något där eller förstår det som står, ring till återförsäljaren och efterfråga support! De har betalt för att hjälpa dig.
Citera
2008-04-19, 11:24
Medlem
m0ss avatar
Citat:

Nu vet jag inte hur FSC har det, men HP brukar ha en gömd partition med all återställningsdata.
Citera
2008-04-20, 13:17
Medlem
Citat:

Jag har svarat på samma fråga om och om igen till dig nu, du verkar helt enkelt inte förstå vad du ska göra genom att läsa det du själv skriver, datorn skriver samt jag skriver till dig så tror nog du bara ska ringa support så kanske dom kan hjälpa till över telefon.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in