hej. behöver lite hjälp med att hitta drivrutiner till en bärbar . det är en fujitsu siemens amilo pa 2510 . Det är vista på den nu och vill ha xp i den men hittar inga drivritiner till den .
tacksamm för snabba svar
Antar att du tittat på tillverkarens hemsida innan du frågade här?
Problemet är att vissa tillverkare inte har stöd för XP till nyare laptops. Det är totalt värdelöst. Jag hade tur att det fanns stöd till min då jag totaltvägrar använda Vista.
Det du kan göra är att leta efter drivrutinerna en och en. Alltså ta reda på komponenterna i din dator och sedan söka efter drivrutiner till respektive. Lite jobb blir det, men det mesta borde gå att hitta. Sen har ju XP ändå ganska stort stöd för de mest grundläggande drivrutinerna.
Lycka till.
hej. behöver lite hjälp med att hitta drivrutiner till en bärbar . det är en fujitsu siemens amilo pa 2510 . Det är vista på den nu och vill ha xp i den men hittar inga drivritiner till den .
tacksamm för snabba svar
Avinstallerade Vista på min Hp7000 och det var ett smärre helvete att hitta drivrutiner som funkade eftersom de flesta tillverkare inte direkt uppmuntrar nedgraderingen. Hittade till slut allt genom att identifiera komponenterna och ragga drivrutiner direkt från tillverkaren. Men hörlursutgången är fortfarande tyst. Mitt råd är att du kollar upp drivrutinerna INNAN du gör avinstallationen.
Jag var dessutom tvungen att gå in i BIOS och ändra inställningen AHCI (default) till ATA
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!