2008-09-27, 23:30
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo
Blattefierad?

Nej, jag tycker att BMW håller stilen fortfrande. Med en BMW byggd som en panzer Mark IV, kör man utan problem över Afaiter och annat PK-pack som viftar med snorfanan i någon löjlig protest vid närmsta gathörn.

Å andra sidan brukar det fastna lite skit i kofångaren, med det går att leva med.

BMW är ett blattefierat märke. Människor associerar BMW med håriga turkar och detta besuldar varumärket. Det är förmodligen fortfarande ett bra märke, men att man ser en hårig turk med svettlukt och billig parfym framför sig när man tänker sig en BMW betyder att besuldningen är ett faktum.

Samma sak som en vacker blond kvinna med en grotesk hårig turk med BMW. Det är att kombinera två fina saker med en otroligt grotesk komponent.

Det var någon som gjorde liknelsen om att en turk i en BMW är som den ryska astronauthunden i en rymdfärja. En bra liknelse tycker jag, eller att man skulle placera en cro magnon neanderthal i en ny fräsch sportbil skulle även kunna vara en bra liknelse. Det är helt enkelt bara fel.
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2008-09-27 kl. 23:33.
Citera
2008-09-27, 23:45
Medlem
Dynamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
BMW är ett blattefierat märke. Människor associerar BMW med håriga turkar och detta besuldar varumärket. Det är förmodligen fortfarande ett bra märke, men att man ser en hårig turk med svettlukt och billig parfym framför sig när man tänker sig en BMW betyder att besuldningen är ett faktum.

Samma sak som en vacker blond kvinna med en grotesk hårig turk med BMW. Det är att kombinera två fina saker med en otroligt grotesk komponent.

Tja, då är väl varenda bilmärke "blattefierat" och "besudlat".

Själv ser jag dagligen Turkar och andra invandrare som kör Saab och Volvo, utan att betrakta dom bilarna som "blattefierade".

Citat:
Det var någon som gjorde liknelsen om att en turk i en BMW är som den ryska astronauthunden i en rymdfärja. En bra liknelse tycker jag, eller att man skulle placera en cro magnon neanderthal i en ny fräsch sportbil skulle även kunna vara en bra liknelse. Det är helt enkelt bara fel.

Nja, det tycker jag är en liknelse som haltar högst betänkligt. Om vi placerar t.ex. en neandertalare i valfritt bilmärke, så har knappast bilens egenskaper påverkats, oavsett hur malplacerad man upplever att neandertalaren är.
Citera
2008-09-27, 23:50
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Nja, det tycker jag är en liknelse som haltar högst betänkligt. Om vi placerar t.ex. en neandertalare i valfritt bilmärke, så har knappast bilens egenskaper påverkats, oavsett hur malplacerad man upplever att neandertalaren är.

Inte en enstaka gång men turkar/araber och BMW är ju inte något unikt. Alla turkar måste ha BMW. Dom trycker in frugan och miniorcherna i 2-rumslägenheten och ger dem lite dadlar och sparar hårt på sosset och svartlönen på pizzerian för att få sig sin BMW.

Naturligtvis blir märket blattefierat när det ses körandes av en turk. Vad det gäller Saab och Volvo är situationen fortfarande blandad. BMW är defintivt i farozonen och blattefierad. (turk)Märsor har samma stämpel på sig. Ursprungligen fina tyska märken. Numera blattefierade och orena.

Om folk ser dig köra samma märke som en hårig turk/blatte associerar dom dig med blattar. Samma sak som om du skulle ta på dig arabisk klädsel.
Citera
2008-09-27, 23:55
Medlem
Spoke_islands avatar
Fakta är att just BMW förknippas med grov brottslighet. En bilförsäljare påstod t.o.m att det sänkt BMW:s renommé eftersom det i många fall av beskrivningar från värdetransportrån, bankrån och liknande händelser sagts i tidningar och andra media att gärningsmännen avvek från brottsplatsen i just en BMW. Sen är det ju ett faktum att BMW är ett populärt märke bland invällare med krav på att en macho livsstil förutsätter BMW, grova halslänkar, kamphund m.m. Tvivlare kan ta en sväng runt i våra mångkulturella förorter och beskåda fenomenet med egna ögon.
Citera
2008-09-28, 00:08
Medlem
Dynamos avatar
Citat:
Naturligtvis blir märket blattefierat när det ses körandes av en turk. Vad det gäller Saab och Volvo är situationen fortfarande blandad. BMW är defintivt i farozonen och blattefierad. (turk)Märsor har samma stämpel på sig. Ursprungligen fina tyska märken. Numera blattefierade och orena.

Nja, finns det verkligen något belägg för att t.ex. Turkar (eller invandrare i allmänhet) utgör majoriteten av BMW ägarna i Sverige?

Vilket bilmärke skulle du förresten själv välja för att slippa associeras med "blattar" ?

Citat:
Om folk ser dig köra samma märke som en hårig turk/blatte associerar dom dig med blattar. Samma sak som om du skulle ta på dig arabisk klädsel.

Tja, om en "blatte" har jeans, så associeras knappast alla som har jeans med "blattar".

Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island
Fakta är att just BMW förknippas med grov brottslighet. En bilförsäljare påstod t.o.m att det sänkt BMW:s renommé eftersom det i många fall av beskrivningar från värdetransportrån, bankrån och liknande händelser sagts i tidningar och andra media att gärningsmännen avvek från brottsplatsen i just en BMW. Sen är det ju ett faktum att BMW är ett populärt märke bland invällare med krav på att en macho livsstil förutsätter BMW, grova halslänkar, kamphund m.m. Tvivlare kan ta en sväng runt i våra mångkulturella förorter och beskåda fenomenet med egna ögon.

Hmm...

Det är kanske förklaringen till varför jag konstant blir stoppad av polisen, och utsatt för ständiga kroppsvisiteringar.
Citera
2008-09-28, 00:39
Medlem
Karbonats avatar
Citat:
...
Varje gång en svarting i firmabil jävlas så ringer jag upp firman han kör för och beskriver för hans högste chef vilken fin pr för företaget lille Abdul bedriver på Sthlms vägar. ...
Himla bra tips!

Citat:
...
Taxi 020 och Taxikurir har de allra värsta kamelfösarna anställda som förare. Hur i helvete har dessa invällare ens lyckats komma i närheten av svenskt körkort?
Hänvisar till ett inlägg i en annan tråd.
https://www.flashback.org/showpost....3&postcount=14

Citera
2008-09-28, 00:43
Medlem
Citat:
Fakta är att just BMW förknippas med grov brottslighet. En bilförsäljare påstod t.o.m att det sänkt BMW:s renommé .

Ja det är ju uppenbart för de flesta varför Mercedes renommé en gång föll som en sten och BMW lyckades bli världsetta istället, nu upprepar sig historien..
Citera
2008-09-28, 00:44
Medlem
Citat:
Vilket bilmärke skulle du förresten själv välja för att slippa associeras med "blattar"

I min medelklassvärld är det Audi. Egentligen ett sämre bilmärke, men både mindre brackig och framför allt mindre blattifierad.
Citera
2008-09-28, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
I min medelklassvärld är det Audi. Egentligen ett sämre bilmärke, men både mindre brackig och framför allt mindre blattifierad.

Audi är det som gäller för mig också, Audi a3, finare bil kan man inte ha.
Citera
2008-09-28, 01:43
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Läste på annat forum:

"Till exempel vill jag minnas att män födda i mellanöstern och afrika löper 4 gånger högre risk att vara inblandade i trafikolyckor än män födda i västvärlden eller asien."

Är det någon som vet något konkret om detta? Uppgiften är ju ganska värdelös om den inte går att verifiera. Vem kan ha statestik på sådant?

Själv tycker jag det låter rimligt då personer med den bakrunden ofta har rejält uppblåsta egon och att ta plats på andras bekostnad hela tiden är eftersträvansvärt. Många har heller ingen körkortsutbildning och därför inte trafikreglerna. Det är nog inget land i europa där det är så lätt att kvittera ut ett svenskt körkort mot uppvisande av någon handling på arabiska som man påstår är ett körkort från hemlandet.
Citat:
En av rapportens styrkor är att man inte drar alla invandrare över en kam utan har delat in dem i åtta zoner: Västeuropa (inklusive USA och Kanada), Sydeuropa, Östeuropa, Fd Sovjetunionen, Sydostasien, Mellanöstern, Afrika och Latinamerika. Genom att denna indelning gjorts så slipper kloka vänstersinnade debattörer säga att det främst är invandrare från våra grannländer som begår dessa förseelser. Statistiken visar nämligen att personer från andra västerländska nationer bara är inblandade i marginellt fler bilkrascher än svenskar, medan män från Afrika och Mellanöstern är inblandade i närmare fyra gånger så många olyckor som svenska män, och kvinnor från Mellanöstern över fyra gånger så ofta som svenska kvinnor.
http://www.den-svenske.com/txt/EEyEluZpFAAHzbsrNi.shtml
Stämmer utmärkt det du skriver..
Citera
2008-09-28, 17:40
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

Kör också Audi idag, men kommer snart att köra franskt istället. Jag har märkt att fler och fler Blattar kör Audi, i alla fall här i Stockholm. De gillar verkar gilla A4:an lite extra. Och de Blattarna med mycket pizzapengar köper ju självklart den nya A5:an.
Citera
2012-04-14, 08:15
Medlem
stigmas avatar
Invandrarnas skitbeteende i trafiken

Någon mer än jag som har noterat att många invandrare beter sig som skithögar i trafiken? Det gäller både män och kvinnor. Gruppen hårt sminkade syrianska tjejer har jag märkt beter sig ytterst aggressivt och illa i trafiken.

För en tid sedan kom jag körandes på en smal gata. Bilen framför mig är en BMW årsmodell blatte med kjolpaket modell turkjävel. Helt plötsligt stannar den. Som den tålmodige svensk jag är tar det ett tag innan jag blir irriterad utan jag står snällt någon halvminut och undrar om det blev nåt fel på bilen framför. Men då ser hur blatten i bilen helt sonika har stannat för att prata med en annan blatte som kom gående på trottoaren! Efter tag tutar jag eftersom jag inte har en chans att komma förbi! Blatten på trottoaren blänger ilsket på mig och säger något till blatten i bilen och nickar med huvudet mot mig. Dom fortsätter småprata. Jag tutar igen och vevar ner rutan och säger : Flytta er, jag kommer inte förbi , varpå på blatten på trottoaren säger exakt såhär : "Vafan visa respekt och sluta jiddra. Seru inte att vi snackar eller?!".
Jag blir då skitförbannad och kör hastigt emot blatten på trottoaren så att han får kasta sig åt sidan och tränger mig på så sätt förbi. I backspegeln ser jag två förvånade svartingar.

Kanske en helt ointressant berättelse kan man tycka. En engångsföreteelse och något som inte har nånting att göra med invandrare kanske vän av oordning tycker? Jag skulle hellre vilja påstå att min berättelse är principiellt viktig. Det är oerhört främmande för mig och mina svenska landsmän att göra på detta sätt. Då undrar vad det är för kulturell grej som gör att just blattar sysslar med sånt här skitbeteende? I detta fall var det mellan östern-blattar. Hur gynnas man av att bete sig såhär? Det måste finnas en förklaring till detta beteende och jag är ytterst nyfiken på hur man tänker när man beter sig såhär.
Blattar får gärna svara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in