2008-04-13, 17:45
Medlem
Jag har läst samhäll på gymnasiet, och har nu tankar om antingen högskola/ky-utbildning. Jag har även funderat på att satsa på målaryrket, som jag ångrar att jag inte läste på gymnasiet. Målaryrket verkar ganska fritt och varierande.

Finns det någon målare här som kan berätta hur det är?

Hur ska jag göra för att bli fullbetald utbildad målare ifall jag skulle satsa på detta? Är det att arbeta som lärling det enda alternativet? Finns det liknande Ky-utbildningar? Har sökt men ej funnit.
Citera
2008-04-14, 14:46
Medlem
.
Citera
2008-04-15, 00:46
Medlem
Apanjockos avatar
Undrar precis samma sak, skulle nog säga att jag är i samma sits faktiskt.

Kolla på http://www.malare.nu
Citera
2008-04-15, 07:21
Bannlyst
målare? Mer enformigt jobb får man leta länge efter. Och ja, du måste först bli lärling med en riktig skit lön innan du kan komma upp i en hyffsad sådan.
Citera
2008-04-15, 15:28
Medlem
Apanjockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpeDiemFC
målare? Mer enformigt jobb får man leta länge efter. Och ja, du måste först bli lärling med en riktig skit lön innan du kan komma upp i en hyffsad sådan.

Tack för ett väldigt givande svar.
Senast redigerad av Apanjocko 2008-04-15 kl. 16:13.
Citera
2008-04-15, 17:33
Medlem
PGriffins avatar
Ni får dra rollern åt horisontellt istället för vertikalt ibland Mycket mer variation än så blir det inte Inte arbetat som målare men sett många in action som elektriker..
Citera
2008-04-15, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PGriffin
Ni får dra rollern åt horisontellt istället för vertikalt ibland Mycket mer variation än så blir det inte Inte arbetat som målare men sett många in action som elektriker..

haha, jo har sett en hel del också(jobbar även jag som elektriker just nu). Och avråder er från att börja som målare, kanske verkar soft i början men jag kan garantera er att ni kommer bli så jävla uttråkade till slut..
Citera
2008-04-16, 12:53
Medlem
Kan det verkligen va så enformigt som ni säger? Man är ju ofta på olika platser som jag förstått det? Finns det ingen målare här som kan yttra sig?
Citera
2008-04-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åkebråke
Kan det verkligen va så enformigt som ni säger? Man är ju ofta på olika platser som jag förstått det? Finns det ingen målare här som kan yttra sig?

bump
Citera
2008-05-07, 17:52
Medlem
zhypers avatar
Enligt mig inte enformigt alls, beror helt på vilket jobb du hamnar på.. Knalla in på din lokala firma med ett CV och be om att få börja som traditionell lärling.
Citera
2008-05-07, 18:59
Medlem
slrslrs avatar
Titta bara på intervjun med roomservice killen på malare.nu. Du måste typ älska att måla för att tycka det e kul :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in