Jag har förhoppningsvis hittat rätt forum nu, eftersom det faktiskt rör en diskussion om språk.
Jag skall göra speaking-delen av de engelska B-provet snart, vi har fått ämnet: "Health and Sports", kanske är det någon som redan har gjort provet och kan berätta närmare vad man ska diskutera eller någon som har någon teori.
Jag har förhoppningsvis hittat rätt forum nu, eftersom det faktiskt rör en diskussion om språk.
Jag skall göra speaking-delen av de engelska B-provet snart, vi har fått ämnet: "Health and Sports", kanske är det någon som redan har gjort provet och kan berätta närmare vad man ska diskutera eller någon som har någon teori.
Uppskattar verkligen all hjälp och tips.
Health and Sports would be my guess. D.v.s. hälsa och idrott.
Det är skitkul! Slappna av och var dig själv bara. Din examinator kommer ställa frågor, men det är ett plus om du är så självständig som möjligt.
Det är bara att babbla på om vad som nu än kommer upp i skallen som har med hälsa och sport att göra! Försök låt lite som om du kommer från Manchester i England
Jag har förstått att jag inte behöver vara alltför nervös för detta nu.. , men både jag och Robinho 18 skulle vilja ha lite hjälp för att lyckas bättre på den här delen!
Detta verkar handla primärt om provet i sig, sekundärt dess ämne hälsa & idrott, först tertiärt tillämpningen i engelska språket. Med hänvisning till Kuggarns utlåtande & delforum Sports utformning tror jag vi får låta tråden ligga här.