2008-04-13, 13:52
Medlem
james007s avatar
Jag har förhoppningsvis hittat rätt forum nu, eftersom det faktiskt rör en diskussion om språk.
Jag skall göra speaking-delen av de engelska B-provet snart, vi har fått ämnet: "Health and Sports", kanske är det någon som redan har gjort provet och kan berätta närmare vad man ska diskutera eller någon som har någon teori.

Uppskattar verkligen all hjälp och tips.
Citera
2008-04-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av james007
Jag har förhoppningsvis hittat rätt forum nu, eftersom det faktiskt rör en diskussion om språk.
Jag skall göra speaking-delen av de engelska B-provet snart, vi har fått ämnet: "Health and Sports", kanske är det någon som redan har gjort provet och kan berätta närmare vad man ska diskutera eller någon som har någon teori.

Health and Sports would be my guess. D.v.s. hälsa och idrott.
Citera
2008-04-13, 13:55
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:

Det är skitkul! Slappna av och var dig själv bara. Din examinator kommer ställa frågor, men det är ett plus om du är så självständig som möjligt.
Citera
2008-04-13, 14:09
Medlem
james007s avatar
SKitkul tycker jag inte direkt att det är..
Ok, tack för era tips iaf, någon annan som har ngt mer att komma med..?
Citera
2008-04-13, 14:25
Medlem
Emols avatar
Det är bara att babbla på om vad som nu än kommer upp i skallen som har med hälsa och sport att göra! Försök låt lite som om du kommer från Manchester i England
Citera
2008-04-13, 14:26
Medlem
skulle också vilja ha hjälp sänkte mitt betyg på denna delen förra året vill inte att det ska hända igen
Citera
2008-04-13, 14:45
Medlem
Sluta oroa er, det spelar ingen roll vad ni snackar om på nationella speaking i engelska b. Slappna bara av o snacka.
Citera
2008-04-13, 14:53
Medlem
james007s avatar
Jag har förstått att jag inte behöver vara alltför nervös för detta nu.. , men både jag och Robinho 18 skulle vilja ha lite hjälp för att lyckas bättre på den här delen!
Citera
2008-04-13, 14:59
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:

Detta verkar handla primärt om provet i sig, sekundärt dess ämne hälsa & idrott, först tertiärt tillämpningen i engelska språket. Med hänvisning till Kuggarns utlåtande & delforum Sports utformning tror jag vi får låta tråden ligga här.

/Moderator
Citera
2008-04-13, 15:22
Medlem
james007s avatar
Skönt att höra det Zwerchstand...
Låt oss bara hoppas att någon snäll själ kan svara på min och Robinhos fråga..
Citera
2008-04-13, 21:24
Medlem
dMobergs avatar
Plugga in så många sport- och hälsotermer på engelska på så kort tid som möjligt!
Citera
2008-04-13, 21:57
Medlem
james007s avatar
Tack för det tipset, håller jag redan på med, men det underlättar mer om ngn kan berätta om vilka saker man diskuterar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in