Jag gillar Hexchat. Har absolut inget emot att det är fult som stryk och inte har massa fräcka funktioner. Det är en IRC-klient och det är det bra på att vara.
Känner att jag inte är riktigt nöjd med hur det programmet hanterar om man vill bryta ut fönster, men om man hellre bara använder tabbar för att växla mellan rum så inga probs tycker jag.
Sedan är det ju klart viktigt att man går igenom vilken chattklient som helst och gör de förändringar man själv trivs med. Själv har jag vit bakgrund om jag kör på laptop, enbart svart text för andra chattare (blir knäpp på att varje person ska ha sin färg men vissa hjälps av det), använder enbart avvikande färg på text för händelser. Typsnitt jag tycker är snyggt och lite extra stor text eftersom jag ser så jävla illa.
Men detta är mitt anspråkslösa förslag. Icechat brukar dock anses som för onördigt om man vill vara äkta nörd.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!