• 1
  • 2
2008-04-14, 21:54
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollunge
Som jag sa tidigare:

Men TS säger ju själv att han har hål i väggen (tex tele2vision som jag har konverterar digital signal till analog och scramblar vissa kanaler, jag kan alltså inte använda en digitalbox om jag inte monterar egen antenn på balkongen) och då är det ju redan konverterat till analogt med de fria kanalerna oscramblade. Eftersom TS har ett analogt kort så borde det ju bara vara en antennkabel direkt i uttaget som fattas.
Citera
2008-04-17, 19:13
Medlem
Trollunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Men TS säger ju själv att han har hål i väggen (tex tele2vision som jag har konverterar digital signal till analog och scramblar vissa kanaler, jag kan alltså inte använda en digitalbox om jag inte monterar egen antenn på balkongen) och då är det ju redan konverterat till analogt med de fria kanalerna oscramblade. Eftersom TS har ett analogt kort så borde det ju bara vara en antennkabel direkt i uttaget som fattas.

Precis som jag skrev förut: "Är tv-kortet analogt eller digitalt? Analoga nätet är ju nedsläckt, så då måste du ha kabel till uttaget i väggen eller till din digitalbox."
Detta sagt innan det var fastställt att det var analogt han hade. Och jag antar att han vill helst ha digital-tv iochmed att han tror sig köpt ett sånt kort.

Sen verkar Tele2Vision vara lite efter, för Comhem, som också konverterar digital signal till analog så du kan se tv utan digitalbox. Men sen om du vill det kopplar du din digitalbox till samma hål i väggen.

Så du kan inte få digital-tv utan att skaffa boxer eller parabol?
Lite pinsamt för din tv-leverantör.
Senast redigerad av Trollunge 2008-04-17 kl. 19:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in