2008-04-13, 19:44
Medlem
Testa att uppdatera BIOS, innan jag gjorde det kunde jag inte få mitt grafikkkort att fungera alls.
Citera
2008-04-13, 19:45
Medlem
Jag ljög för dig även i XP så får jag bluescreen, jag har bytt allt förutom CPU och GPU, jag antar att det inte är CPUN som gör bluescreenen.

Så det finns bara grafikkortet kvar.
Men kan det verkligen göra bluescreen när det blir för varmt?
Kan du kolla tempen på ditt? Jag kan inte se trempraturen på mitt vilket är synd.
För det fungerar olika länge vid olika tilfällen, ibland fungerar det längre och ibland kortare innan jag får bluescreen.

Man kan väll köpa kylning till Grafikkortet och sätta på?
Dvs värre kylning än vad man har orginal?

Edit: Finns det något program som man kan stressa grafikkortet med?
Citera
2008-04-13, 21:27
Medlem
Jag hittade felet iaf för mig, jag hade 2x2gb ddr2 minnen i mitt moderkort och innan det så hade jag 4x1024mb ddr2 minnen i mitt moderkort.

Nu när jag tog och satte i mina orginal minnen dvs 2x512mb ddr2 och 2x1024mb ddr2 så fungerar det klockrent, vet inte om det blev för mycket för ett 32bitars system när jag körde med mer än 3,1gb i ram.

Aja, nu är jag nöjd när allt fungerar igen iaf. Nu är det dags att rikta in sig på kylningen igen då jag inte är nöjd med min kylning. hehe.
Citera
2008-04-14, 17:11
Medlem
Undrar om det är någon som har använt Radeon kort? Isåfall vad tycker ni om dem, verkar inte ha lika mycket problem som GT serien. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343486 verkar vara ett fint kort för en bra peng. Någon som har använt eller använder det?
Citera
2008-04-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwasiman
Undrar om det är någon som har använt Radeon kort? Isåfall vad tycker ni om dem, verkar inte ha lika mycket problem som GT serien. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343486 verkar vara ett fint kort för en bra peng. Någon som har använt eller använder det?

DEt där kortet motsvarar på ett ungefär HD3870. Fast är mycket varmare, då.
Citera
2008-04-14, 19:24
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softar
Jag hittade felet iaf för mig, jag hade 2x2gb ddr2 minnen i mitt moderkort och innan det så hade jag 4x1024mb ddr2 minnen i mitt moderkort.

Nu när jag tog och satte i mina orginal minnen dvs 2x512mb ddr2 och 2x1024mb ddr2 så fungerar det klockrent, vet inte om det blev för mycket för ett 32bitars system när jag körde med mer än 3,1gb i ram.

Aja, nu är jag nöjd när allt fungerar igen iaf. Nu är det dags att rikta in sig på kylningen igen då jag inte är nöjd med min kylning. hehe.

Läskigt, min nya dator jag beställt har 4x1024 ddr2 minnesstickor också, hoppas inte det blir något problem :S
Citera
2008-04-14, 21:51
Medlem
Barbafettos avatar
Om moderkortet stödjer 4x1024MB är det lugnt... Sen att man tydligen inte kan använda allt detta minne i ett 32-bitars system är en annan sak..

Läste nånstans att även grafikminnet räknas in i dessa 4GB?
Citera
2008-04-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Om moderkortet stödjer 4x1024MB är det lugnt... Sen att man tydligen inte kan använda allt detta minne i ett 32-bitars system är en annan sak..

Läste nånstans att även grafikminnet räknas in i dessa 4GB?

Japp det gör det, och om man har över 4GB i ddr2 minnen så kan man få bluescreen osv för att man inte ska ha mer än det i ett 32 bitars system.
Så fick jag det förklarat av Microsoft Support när jag ringde dit, så då testade jag att sätta i 2x1gb samt 2x512mb och sedan dess har jag inte upplevt några som hälst problem.
Citera
2008-04-14, 22:04
Medlem
Barbafettos avatar
OK... jag trodde allt datorn skulle funka även med mkt minne men att man inte skulle se det i BIOS och inte heller kunna utnyttja allt..

Har läst om PAE men det finns inte stöd för det i XP tydligen, som jag trodde..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in