2008-04-12, 20:19
Medlem
Tjaaa

Har ett problem, ibland när jag bränner dvdr skivor så blir bilden så jävla mörk, sen när jag ska spela upp den på dvdn. Vad kan detta bero på??
Kan det vara Nero som buggar???

mvh
Citera
2008-04-13, 01:27
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letum
Tjaaa

Har ett problem, ibland när jag bränner dvdr skivor så blir bilden så jävla mörk, sen när jag ska spela upp den på dvdn. Vad kan detta bero på??
Kan det vara Nero som buggar???

mvh

Eller du som bränner för fort? Jag bränner i 4X eller mindre, men max 6X.
Citera
2008-04-13, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jEffe
Eller du som bränner för fort? Jag bränner i 4X eller mindre, men max 6X.

8 x kör ja
Citera
2008-04-13, 11:42
Medlem
Piotr66s avatar
Har det så stor betydelse på brännarhastigheten?!? Jag har samma problem och jag kör alltid på högsta hastigheten bara för att det skall gå fort. Skall genast prova en långsammar hastighet för att se om det blir lite ljusare bild. Använder Nero 6 om det har nån betydelse...

P
Citera
2008-04-16, 21:51
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piotr66
Har det så stor betydelse på brännarhastigheten?!? Jag har samma problem och jag kör alltid på högsta hastigheten bara för att det skall gå fort. Skall genast prova en långsammar hastighet för att se om det blir lite ljusare bild. Använder Nero 6 om det har nån betydelse...

P

Filmen blir i sämre kvalite om du bränner fortare
Citera
2008-04-17, 00:41
Medlem
suocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jEffe
Filmen blir i sämre kvalite om du bränner fortare

stämmer inte
Citera
2008-04-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suoca
stämmer inte

Du har ett halvt rätt där, Men han kanske menar att det är större chans att bränningen misslyckas därimot.
Citera
2008-04-17, 16:45
Medlem
chribsson2s avatar
Jag hade samma problem för ett par år sedan. Lösningen på mitt problem var så jävla fånig att jag skäms att berätta det. Jag hade helt andra (ljusare, mer kontrast) på Bildskärmskortet, vilket naturligtvis gjorde att filmerna såg jättmörka och murriga ut via dvd:n/tv:n......inget sånt hoppas jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in