2008-04-12, 19:31
Medlem
Hej!

Har lite problem med mitt trådlösa nätverk till datorn (laptopen) nu. Problemet är att den inte kan ansluta till internet nu, den lilla ikonen "nere vid klockan" lyser också med sin frånvaro. Men när jag går in på network stumbler till exempel så är jag ansluten...

Så SNÄLLA hjälp mig! Enormt tacksam för svar!

MVH Axel
Citera
2008-04-12, 21:36
Medlem
beror ju helt på vilken router du kör...vilken säkerhet..typ WPA osv...

iaf så kan ju i kontrollpanelen lägga till nätverk och där borde du se din anslutning om du gjort rätt och där ansluta till den utan problem

ser iaf på min laptop över trådlösa nätverk att det finns massor..så har du gjort 1 så borde din lap se det
Citera
2008-04-13, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
beror ju helt på vilken router du kör...vilken säkerhet..typ WPA osv...

iaf så kan ju i kontrollpanelen lägga till nätverk och där borde du se din anslutning om du gjort rätt och där ansluta till den utan problem

ser iaf på min laptop över trådlösa nätverk att det finns massor..så har du gjort 1 så borde din lap se det
Tack för svar Men problemet är att datorn tydligen inte hittar det trådlösa kortet eller nåt sånt skummt... Men som sagt, enligt programmet network stumbler så är jag ansluten, och enligt enhetshanteraren så "funkar kortet felfritt". Är det någon som vet ett sätt att ominstallera kortet så skulle det uppskattas, man kan ju avinstallera det, men hittar inte datorn kortet då, ja då står jag ju där med byxorna nere

Edit: kan du skriva exakt hur du gör, typ kontrollpanelen -> nätverksanslutningar -> skapa anlutning eller nåt sånt så vore jag evigt tacksam

Enormt tacksam för svar, börjar bli desperat nu

//Axel
Citera
2008-04-13, 19:28
Medlem
mja alltså först måste du fixa routern. Jag kan bara säga hur jag själv gjorde och det var inte så svårt

först kopplade jag in all maskinvara..sedan in med installations cd för routern den körde jag på min stationära burk... efter det så körde jag in drivisar på laptoppen som eg inte behövs då den har ett inbyggt kort men men

sedan skapade jag på den stationära ett nätverk i kontrollpanelen tror under nätverk/delningscenter-->skapa en anslutning till nätverk...

sedan lite wpa nycklar och sånt man får skapa...fast jag hade ju cd´s med drivisar på så det kan du ju prova om du har.

men kolla först så routern är rätt kopplad och att du har ställt in den rätt... ev kan den behövas resetas... till fabriks inställning..det fick jag göra när jag bytte från xp till vista

vet inte om du blev ngt klokare men lycka till
Citera
2008-04-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
mja alltså först måste du fixa routern. Jag kan bara säga hur jag själv gjorde och det var inte så svårt

först kopplade jag in all maskinvara..sedan in med installations cd för routern den körde jag på min stationära burk... efter det så körde jag in drivisar på laptoppen som eg inte behövs då den har ett inbyggt kort men men

sedan skapade jag på den stationära ett nätverk i kontrollpanelen tror under nätverk/delningscenter-->skapa en anslutning till nätverk...

sedan lite wpa nycklar och sånt man får skapa...fast jag hade ju cd´s med drivisar på så det kan du ju prova om du har.

men kolla först så routern är rätt kopplad och att du har ställt in den rätt... ev kan den behövas resetas... till fabriks inställning..det fick jag göra när jag bytte från xp till vista

vet inte om du blev ngt klokare men lycka till
Tack för svar Problemet är dock inte routern, för den andra datorn med wlan funkar perfekt, nej problemet sitter i min laptop, om jag öppnar nätverksanslutningar så existerar ingen trådlös anslutning, fast kortet "fungerar felfritt" enligt enhetshanteraren... Nån som vet hur jag fixar så att den visar den "ikonen" under "nätverksanslutningar" och nere vid klockan så vore jag evigt tacksam

Kanske var så du menade, men nu beskrev jag bara problemet, vet ju inte om det var det du menade. Ber om ursäkt i så fall

Altså, hur fixar jag så att den kommer hit:

http://img511.imageshack.us/img511/5593/namnls6qe1.png

MVH Axel
Citera
2008-04-14, 18:58
Medlem
snälla hjälp, är "lite" desperat nu Den som lyckas lösa detta är kung, och får sitt namn/nick samt "is the president" med stora bokstäver på min signatur för alltid

Så SNÄLLA, hjälp

//Axel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in