2009-01-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaz.
Tror du inte att en mer kontrollerad och intensiv moderering samt kanske någorlunda mer slipade regler kan lösa upp problemet med många och dåliga inlägg av sig självt?
Det verkar tyvärr som att det inte finns så stort intresse för detta från moderatorernas sida. På min tid så var det självklart att moderatorer läste om inte alla trådar så åtminstone så många det bara var möjligt. Idag verkar det som att de flesta helt saknar intresse för det och bara sitter och väntar på att något trycker på "report post".
Citera
2009-01-14, 17:57
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Det verkar tyvärr som att det inte finns så stort intresse för detta från moderatorernas sida. På min tid så var det självklart att moderatorer läste om inte alla trådar så åtminstone så många det bara var möjligt. Idag verkar det som att de flesta helt saknar intresse för det och bara sitter och väntar på att något trycker på "report post".

Jag försökte också läsa, om inte allt, så åtminstone nästan allt när jag moddade. Problemet med det är ju att det går åt så mycket tid så att man inte hinner diskutera själv och då tappar i alla fall jag intresset.

Den uppenbara lösningen är ju fler moderatorer, men dessvärre har det ju alltid varit extremt svårt att få nya moderatorer genom nålsögat.
Citera
2009-01-14, 21:12
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
---
Den uppenbara lösningen är ju fler moderatorer, men dessvärre har det ju alltid varit extremt svårt att få nya moderatorer genom nålsögat.

Vad är det som gör detta cybernålsöga så förbannat svårgenomträngligt? Ingen ska inbilla mig att det ställs några större krav på intelligens, kunskap, integritet osv. för att bli mod, i så fall skulle några stolpskott (en handfull) som nu moddar aldrig ha kommit i fråga...Vilka är de största hindren för att finna seriösa och arbetsuthålliga moderatorer? Borde inte detta kunna rättas till på något vis, för forumets bästa?

Du kunde väl bli mod igen? Pojken med guldbyxorna är tillbaka på forumet, såg jag, tidigare en utmärkt mod. M.Skillt och tras, men de kanske inte har tid? Jag har i andra trådar föreslagit flera seriösa kandidater till underbemannade forum där modereringen ibland har blivit lidande, men det verkar jävligt trögt i moderatorkollektivet och administrationen när det gäller att rekrytera lite friskt blod...
Citera
2009-01-14, 21:34
Bannlyst
Jag tycker Ezzelino skulle bli en lysande mod.
Citera
2009-09-20, 19:06
Medlem
Varför kan det inte bara finnas en kategori där man måste svara utförligt med något som tillför till tråden. Och ifall man bryter detta så blir man varnad. Sen igen så blir man bannad från kategorin ifråga och kan bara läsa den igen.

Säg att det krävs kanske 500 inlägg för att skriva också. Och ifall du gör något idiotinlägg efter det så ska det varnas som kan leda till 2-3 månaders ban i kategorin.

Det behöver egentligen inte heta Flashback Debatt. Utan kanske Flashback Quality eller något sådant, en enda kategori där man inte får skriva trollkommentarer osv. En motsats till Laidback?

Qual-back?
Citera
2009-09-22, 09:57
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kELLk
Varför kan det inte bara finnas en kategori där man måste svara utförligt med något som tillför till tråden. Och ifall man bryter detta så blir man varnad. Sen igen så blir man bannad från kategorin ifråga och kan bara läsa den igen.

Säg att det krävs kanske 500 inlägg för att skriva också. Och ifall du gör något idiotinlägg efter det så ska det varnas som kan leda till 2-3 månaders ban i kategorin.

Det behöver egentligen inte heta Flashback Debatt. Utan kanske Flashback Quality eller något sådant, en enda kategori där man inte får skriva trollkommentarer osv. En motsats till Laidback?

Qual-back?
Motsatsen till Laidback är ju övriga delar av forumet. Vad menar du egentligen?

Dessutom finns det risker med att ha en massa inläggskrav. Nya användare kommer tröttna rätt fort om alla kvalitativa diskussioner hålls i forum där de inte får vara med...
Citera
2009-10-28, 09:42
Medlem
copyguys avatar
Jag kollade just in där och det verkade ha varit ett bra ställe, varför inte öppna upp det på prov i säg en månad kanske.
Citera
2009-10-28, 13:13
Medlem
Nu var jag inte medlem när ni hade en debattråd, men jag tycker de verkar vara en intressant idé.

Man skulle väl kunna ha en på prov i ett par månader?
Citera
2009-10-28, 16:13
Medlem
orkarNs avatar
Jag har tagit upp frågan i Outlaw. Om det blir något får vi se.
Citera
2009-10-28, 17:37
Medlem
Kan inte FB starta en blogg/nyhetssida likt Newsmill? Jag skriver gärna på Newsmill, men hellre åt FB. Det skulle ju vara 00-talets motsvarighet till FNA, eller hur?
Citera
2010-05-27, 17:01
Medlem
HC47s avatar
Jaha, hur blir det nu då?
Citera
2010-06-08, 09:09
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jaha, hur blir det nu då?
Behöver fler som känner att de har tid och ork att se till att debattreglerna efterlevs. Flashback Debatt kommer att kräva ett stort engagemang från involverade moderatorer för att fungera som det är tänkt.

Under tiden tar jag väldigt gärna emot idéer om hur man kan utforma reglerna (https://www.flashback.org/t217167 för att se hur de såg ut förra rundan) för att få en bra avvägning mellan regler och flexibilitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in