2009-03-29, 16:06
Medlem
Har funnits mer än en anl. i dom knutarna men dock är vägarna lite svåra att ta sig fram på just nu då de flesta är oplogade in närheten av den andra anl. men såfort vägarna är farbara ska jag ta en liten utflykt upp i skogarna där.
Citera
2009-04-21, 14:06
Medlem
För intresserade kan jag nämna att skogsvägarna i norra Hedemora kommun (norr om långshyttan) är så gått som snöfria nu, så det är bara att ni ger er ut
Citera
2009-04-21, 14:17
Medlem
Det är dom det vet jag e på g ut idag med bror min för att titta lite. dock har jag nu tröttnat på o vänta på putfile som har legat nere hur länge som helst så ska nog skaffa pixbox tror jag. då kommer bilderna upp från förra utflykten också.
Citera
2009-04-23, 15:10
Medlem
eftersom Putfile har legat nere ett bra tag valde jag att starta ett Pixbox konto ist... och här är första bidraget inte mycket men iaf.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1049572_page0.html

Observera att INGEN åverkan har gjorts, inga lås klippta eller dörrar uppbrutna.

Creds till min bror som tog bilderna.
Senast redigerad av Setharakthe 2009-04-23 kl. 15:19.
Citera
2009-04-23, 17:11
Medlem
MackaN^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Setharakthe
eftersom Putfile har legat nere ett bra tag valde jag att starta ett Pixbox konto ist... och här är första bidraget inte mycket men iaf.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1049572_page0.html

Observera att INGEN åverkan har gjorts, inga lås klippta eller dörrar uppbrutna.

Creds till min bror som tog bilderna.

Coolt det verkade vara nedanför den där luckan, vad kan det vara för någon anläggning? Låg det mitt ute i skogen?
Citera
2009-04-23, 18:33
Medlem
Jodå vi vart lite överraskade när vi kom dit... den där luckan måste ha varit tung att flytta på... ochja den ligger mitt i skogen. jag vet inte riktigt vad det har varit där men jag skulle tro att det kan ha varit en bränsledepå eller ngt i den stilen med tanke på hur "entrén" är upp byggd... dessutom finns inspektions rör för grundvatten utspridda lite överallt i skogen... allt är inte genomgått i området än men då behöver jag en heldag i skogen där.

Första man tänkte när man kom fram och såg luckan var helvete nu har dom varit här o vandaliserat... var en riktig lättnad att se att det var helt orört förutom en ljustav som föregående besökare glömt kvar...
Citera
2009-04-25, 20:17
Medlem
Ja det va skönt att se att föregåenda person/er respekterar det som minnen som inte ska vandaliseras. Hoppas vi snart får tid att ut i naturen igen.

Tack.
Citera
2009-06-06, 21:30
Medlem
Tack för bilderna!
Citera
2010-01-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne_blg
Ryggen anl är SO !
Och numera även igenguten. Var där å sprang runt varje morgon (tyvärr bara utanför) när jag gjorde lumpen för att kolla så att det inte var någon där innan personalen fick börja jobba..
Citera
2010-06-13, 16:11
Medlem
TAC5003s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne_blg
Ryggen anl är SO !

Okunskap är livets moder....
Vad menas med SO?
Citera
2010-06-13, 16:33
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAC5003
Okunskap är livets moder....
Vad menas med SO?
Skyddsobjekt
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddsobjekt
Citera
2010-06-16, 11:23
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankdun
Och numera även igenguten. Var där å sprang runt varje morgon (tyvärr bara utanför) när jag gjorde lumpen för att kolla så att det inte var någon där innan personalen fick börja jobba..

Då är det dax för ett återbesök, åkte förbi Ryggen med TiB ( Tåg i Bergslagen ) i måndags och såg rakt in på området, då de har tagit ner det mesta av skogen mellan järnvägen och anläggningen.

Dock hittade jag och 2 kompisar en annan anläggning som är väldigt lik ryggen i sitt utförande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in