2008-04-12, 10:51
Medlem
Jag vet inte om detta är rätt forum men jag skulle iallafall behöva hjälp med två saker..

För det första så undrar jag var man kan hitta 'genväg till skrivbord' och lägga ner den i aktivitetsfältet?

Sen det andra är att jag inte kan höra någon från www.youtube.com längre, tycker det verkar rätt konstigt eftersom jag kunde det för en vecka sen och kom hem igår men kunde inte höra något. Någon med ideér eller tips?
Tack på förhand
Citera
2008-04-12, 10:53
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanfall
Jag vet inte om detta är rätt forum men jag skulle iallafall behöva hjälp med två saker..

För det första så undrar jag var man kan hitta 'genväg till skrivbord' och lägga ner den i aktivitetsfältet?

Sen det andra är att jag inte kan höra någon från www.youtube.com längre, tycker det verkar rätt konstigt eftersom jag kunde det för en vecka sen och kom hem igår men kunde inte höra något. Någon med ideér eller tips?
Tack på förhand

Skriv detta i ett notepad-dokument:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Spara filen som "Show Desktop.scf" alternativt "Visa skrivbordet.scf" och spara på valfri plats. Dra sedan ner en genväg till den på quicklaunchen.

Till ditt andra problem föreslår jag att du testar: http://www.mydigitallife.info/2007/0...emapper-trick/
Senast redigerad av Förbannad 2008-04-12 kl. 10:59.
Citera
2008-04-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Skriv detta i ett notepad-dokument:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Spara filen som "Show Desktop.scf" alternativt "Visa skrivbordet.scf" och spara på valfri plats. Dra sedan ner en genväg till den på quicklaunchen.

Till ditt andra problem föreslår jag att du testar: http://www.mydigitallife.info/2007/0...emapper-trick/

Tack för svaren!

Har lite problem fortfarande. Har gjort som på beskrivningen men det kommer inget ljud..

Kan väl tillägga att jag har ljud i nu youtube som jag nämnde när jag har hörlurar i. Någon fundering?
Citera
2008-04-12, 13:38
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Tack för svaren!

Har lite problem fortfarande. Har gjort som på beskrivningen men det kommer inget ljud..

Kan väl tillägga att jag har ljud i nu youtube som jag nämnde när jag har hörlurar i. Någon fundering?

Har du kopplat ur ditt högtalarsystem på senaste? I sådana fall så tippar jag på att du inte kopplat i rätt kontakter i rätt ingångar. Då kan det problemet du beskriver uppkomma.
Citera
2008-04-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Förbannad
Har du kopplat ur ditt högtalarsystem på senaste? I sådana fall så tippar jag på att du inte kopplat i rätt kontakter i rätt ingångar. Då kan det problemet du beskriver uppkomma.
Fastän jag har ljud i media spelare?
Citera
2008-04-12, 15:23
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Fastän jag har ljud i media spelare?
Ja det kan bli så ifall du kopplar in dem i fel uttag. Vissa program ger dig ljud och andra inte. Om du nu har kopplat ur ditt högtalarsystem så ändra lite på kontakter och titta ifall det fungerar.
Citera
2008-04-12, 16:47
Medlem
LazerXs avatar
Citat:

Finns ju egentligen redan om man högerklickar på aktivitetsfältet och väljer "visa skrivbord"
Citera
2008-04-12, 17:24
Medlem
Glockens avatar
Win + D för att visa skrivbordet fungerar också bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in