2008-04-12, 00:42
Medlem
Oldermazes avatar
Har ppnat en port i min router (netgear) fr utorrent. Efter detta har datorn brjat uppfra sig konstigt. Men s kollar jag upp mina portar p: https://www.grc.com och ser att port 0 r stngd av ngn anledning.

Str fljande p sidan: Your computer has responded that this port exists but is currently closed to connections.

Jag har dock inte rrt ngot. Ungefr samma sak hnde sist nr jag skulle ppna en port. D blev det ngt fel med sockets. Men jag vill kunna anvnda utorrent via piratebits.org och d mste jag kunne ppna en port utan att allt "fuckar" sig.

Snlla, FB, hjlp.

EDIT: Nu nr jag gr om scannen p den sidan str det att port 0 r ppen igen. Fr huvudbry av denna datorn...

netsh winsock reset
Senast redigerad av Oldermaze 2008-04-12 kl. 00:45.
Citera
2008-04-12, 00:59
Medlem
Har du kryssat i "Aktivera uPnP portmappning" p uTorrent? Ligger p fliken anslutningar i instllningarna.
Citera
2008-04-12, 12:02
Medlem
Hejsan1s avatar
Tror inte du borde anvnda port 0. Ta en port mellan 50000 och 60000 istllet.
Vissa sdana dr "kolla-om-porten-r-ppen"-sidor visar bara ppen om du kr det program som anvnder porten. Testa ven http://www.canyouseeme.org/
Citera
2008-04-12, 13:04
Medlem
Oldermazes avatar
Hybbe: Japp. Allt snnt r som det ska.

Sen s funkar inte Internet Explorer, men FF funkar. Kan det vara port 80 som krnglar?
Citera
2008-04-12, 16:47
Medlem
SparTyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldermaze
Hybbe: Japp. Allt snnt r som det ska.

Sen s funkar inte Internet Explorer, men FF funkar. Kan det vara port 80 som krnglar?

Snarare s att du blockerat Internet Explorer i ngon brandvgg, din webblsare lyssnar inte p port 80 nr den fr tillbaka trafik frn servern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in