2008-04-10, 22:47
Medlem
Zaxxons avatar
Måste köra ett prog. i 18 dygn med 2 dygns intervall cirkus i sträck, men har blivit avbruten pga. reboots pga uppdateringar; fattar inte hur det gått till då jag knappt varit uppkopplad (kör via mobilen, har nyss flyttat in och har ej fått anslutning) och inte sett någon info om nya nedladdade uppdateringar.

Windows 2000 handlar det om.

Jaja, hittade lite på nätet att man skall köra följande:
Kör "gpedit.msc" och välj "Local Computer Policy"->"Computer Configuration"->"Administrative Templates"->"Windows Components"->"Windows Update" och sedan konfigurera skiten.

Men jag har ingen "Windows Update" i "Windows Components," bara massa annat skit.

Dock hittar jag "Windows Update" via "Local Computer Policy"->"User configuration"->"Administrative Templates"->"Windows Components"->"Windows Update" ... men det enda den innehåller är "Remove access to use all Windows Update Features" - vilken man kan välja Enabled, Disabled och Not configured. Den är inställd på "Not configured."

Nåja, nån som vet hur man stoppar auto reboot/update skiten? Höll fan på slö sönder datajäveln i morse då jag såg login-skärmen då jag klev upp. Dagars databehandling gått åt pipan. Jävlar asså.
Senast redigerad av Zaxxon 2008-04-10 kl. 22:51.
Citera
2008-04-10, 22:57
Medlem
cammos avatar
Kontrollpanelen, Automatiska uppdateringar, inaktivera.

Svårare än så är det inte.
Citera
2008-04-10, 23:03
Medlem
chribsson2s avatar
Med stor sannolikhet löser du problemet genom att avinstallera SP4. Du kan ju återinstallera det efter att du har kört ditt program i 18dagar.
Citera
2008-04-10, 23:03
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Kontrollpanelen, Automatiska uppdateringar, inaktivera.

Svårare än så är det inte.

Underbart, tack som fan! Har helt missat den.
Citera
2008-04-10, 23:14
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Underbart, tack som fan! Har helt missat den.

Beklagar att jag krånglade till det, trodde du hade gjort det redan. Jag fick nämligen kontinuerliga reboots utan att ha update aktiverat. Fick rådet att avinstallera sp4 tillfälligt och det löste problemet.
Citera
2008-04-10, 23:25
Medlem
927s avatar
jag hade stoppat ett par tjänster men det är ju en smaksak
Citera
2008-04-10, 23:42
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
jag hade stoppat ett par tjänster men det är ju en smaksak

OK. för min del spelar det ju ingen roll längre men det gjorde att jag krånglade till det trots min välmening....återigen, sorry
Citera
2008-04-11, 17:42
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
OK. för min del spelar det ju ingen roll längre men det gjorde att jag krånglade till det trots min välmening....återigen, sorry

Näfan tackar! Bara bra med flera alternativ och förslag. Kommer avinstallera sp4 då denna körning är klar imorrn, för att vara på säkra sidan. Vill minnas jag även råkat ut för mysko reboots förut, fastän jag inte haft autoupdate på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in