2008-04-12, 12:37
Medlem
Grumbledocks avatar
2 Katter borde funka utmärkt, katterna lär sakna dig men att vara ensamma ett par timmar klarar de. Lämna en radio på eller nått så nån "pratar" så känner de sig mindre ensamma
Citera
2008-04-12, 13:13
Moderator
MondoBizarros avatar
Katter skulle jag med rekommendera.
Nu är jag väl partisk eftersom jag älskar katter, men jag vet iaf att de klarar sig bra ensamma.
De är just nu ensamma hemma sen i torsdags och längre än så lämnar jag dem inte gärna, men som sagt, det är inga problem alls så länge de har tillgång till mat och vatten och helst, som i mitt fall, kattlucka så man slipper missöden inomhus.
Så minst 2 katter så är det lugnt, de underhåller varandra när du inte är där.
Citera
2008-04-12, 13:29
Medlem
bastian_s avatar
Katt är nog det bästa husdjuret enligt mig
Har tre katter i mitt hus varav två stycken är siameser och den tredje är en "vanlig" katt.
Katter är gosiga och sociala samtidigt som de klarar sig ensamna på dagarna.
Men som folk tidigare nämnt i tråden så kan två katter vara väldigt bra,
då dom har varandra när du är på jobbet eller dylikt
Citera
2008-04-12, 13:33
Medlem
plicken117s avatar
tack för alla svar!

det verkar ju som det lutar åt katthållet ändå. vandrande pinnar är nog inte min grej.
angående katthem - jag bor i stockholmsområdet, vart kan man vända sig då - kanske bara för att titta av ren nyfikenhet.
eller finns det några hemsidor?
Citera
2008-04-12, 14:05
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plicken117
hej funderar på att skaffa mig en liten kamrat som jag kan bry mig om, är annars rätt osocial men saknar det lilla extra här hemma.
jag älskar katter men då jag är borta 8-12 timmar om dagen kanske det inte är så passande?
vad för andra husdjur kan man ha som gärna gosar och som inte kräver ständig passning?
förslag och info tas gärna emot!
kram

Skaffa dig en skrattduva....med en sån har du aldrig tråkigt, dom skrattar åt allt ....men dom kanske inte gosar så mycket.
Citera
2008-04-12, 14:58
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plicken117
tack för alla svar!

det verkar ju som det lutar åt katthållet ändå. vandrande pinnar är nog inte min grej.
angående katthem - jag bor i stockholmsområdet, vart kan man vända sig då - kanske bara för att titta av ren nyfikenhet.
eller finns det några hemsidor?

Det finns massor med katthem och liknande som omplacerar katter och jag kan nästan garantera att du kan få hem ett par katter direkt om det är så.
Det brukar vara fullbelagt på dem hela tiden så de är tacksamma för alla de kan placera ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in