• 1
  • 2
2008-04-10, 23:47
Medlem
ska greja med skiten i helgen och om det inte skulle ordna upp sig så ska jag lämna tillbaka allt.

Tack för alla svar hitills, kom gärna med mer förslag men det är som sagt inget enkelt problem det här med tanke på att det flesta felanalyser redan har gjorts :P
Citera
2008-04-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Ny fråga; Är processor och minnen samma som satt i moderkortet från början?

modekort och processor komemr från inet(köpta från polare), sen köpte jag till minnen och grafik kort också från inet.
Citera
2008-04-27, 20:54
Medlem
Lånar tråden lite, har i princip samma problem med min dator. Vid start låter den konstigt en sekund och bildskärmen funkar inte. Datorn är väl kanske 1,5 år gammal, är det så att grafikkortet dött? Vad tror ni?
Citera
2008-04-27, 23:02
Medlem
Unbalanceds avatar
Du kanske pluggar in skärmen i fel kontakt bak på kortet, om det nu finns två kontakter.
Har för mig att jag gjorde någon liknande tabbe någon gång och då startade inte skärmen utan den blinkade enbart orange.
Citera
2008-04-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Du kanske pluggar in skärmen i fel kontakt bak på kortet, om det nu finns två kontakter.
Har för mig att jag gjorde någon liknande tabbe någon gång och då startade inte skärmen utan den blinkade enbart orange.

Har inte varit därbak och mixat med några kablar innan problemet dök upp så nåt sånt är det inte.
Citera
2008-11-14, 00:19
Medlem
Dr.hankeys avatar
Lånar också tråden, har samma problem som trådskaparen och trodde då at kortet va slut, köpte då ett nytt GF 8600GT men det är samma sak där, kör jag från interna kortet så måste jag aktivera VGA läge, annars så är skärmen helt svart.
Citera
2009-04-08, 23:24
Medlem
Jag lägger ett svar på tråden.... ganska längesen jag löste det nu men jag kan konstatera att det var fel med hullingarna/kontakterna som sitter vid processorn.. dom var paj, så när jag köpte nytt modekort så löste det sig. tack för alla svar och jag hoppas min tråd hjälpte fler än mig själv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in