2008-04-10, 20:05
Medlem
Jag tycker att USA bär ett stort ansvar för flyktingar från Irak. Ändå tar de in färre än vi och vi är ett aslitet land i jämförelse som inte var med i invasionen. Vad tycker ni om detta? Vi kan ju knappt ta in fler nu. Nu får de fan hjälpa till lite.
Citera
2008-04-10, 20:07
Medlem
1egendens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äcklig gubbe
Jag tycker att USA bär ett stort ansvar för flyktingar från Irak. Ändå tar de in färre än vi och vi är ett aslitet land i jämförelse som inte var med i invasionen. Vad tycker ni om detta? Vi kan ju knappt ta in fler nu. Nu får de fan hjälpa till lite.
Jag tycker USA tar in lämpligt mycket invandrare från Irak förhållande till deras population. Sverige borde följa USA i den frågan.
Citera
2008-04-10, 20:13
Medlem
Tilläggas kan också att hela USA sammanlagt har tagit in färre flyktingar från Irak än Södertälje.
Citera
2008-04-10, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1egenden
Jag tycker USA tar in lämpligt mycket invandrare från Irak förhållande till deras population. Sverige borde följa USA i den frågan.
Så du har kollat upp den exakta statistiken?
Citera
Medlem
Aakes avatar
Varför det? Irakier skall bo i Irak.
Citera
Medlem
Citat:
Tilläggas kan också att hela USA sammanlagt har tagit in färre flyktingar från Irak än Södertälje.

Visar bara hur kloka de är, och dumma vi är. USA startade kriget, inte Sverige, så jag förstår inte varför vi tar emot några alls, utom några få.
Citera
2008-04-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Varför det? Irakier skall bo i Irak.
Asså många kan ju inte bo där just nu. Det är krig där nu.
Citera
2008-04-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Visar bara hur kloka de är, och dumma vi är. USA startade kriget, inte Sverige, så jag förstår inte varför vi tar emot några alls, utom några få.
Jag tycker också att vi borde ta emot några få och så tar USA och Storbritannien resten. Och hur kloka är de om de startar ett krig och det sen visar sig att de inte vill ta emot flyktingar som de bör ansvara för?
Citera
2008-04-10, 20:24
Bannlyst
Tror knappast Irakier vill bo i USA då man faktiskt måste arbeta där för att få en hyfsad inkomst. Dessutom måste man lära sig språket
Citera
2008-04-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Tror knappast Irakier vill bo i USA då man faktiskt måste arbeta där för att få en hyfsad inkomst. Dessutom måste man lära sig språket
Jag tror att de hellre bor där än i ett land där ett krig utspelar sig.
Citera
2008-04-10, 20:26
Medlem
1egendens avatar
Citat:
Så du har kollat upp den exakta statistiken?
Jag känner till det faktum att Södertälje tar emot fler invandrare än hela nordamerika, och det är ett långsiktigt kulturellt självmord. Men ser fortfarande ingen anledning att USA ska ta in mer flyktingar, inte dom som skickar självmordsbombare(eller "folk som offrar allt för religionen") till marknader.
Citera
2008-04-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1egenden
Jag känner till det faktum att Södertälje tar emot fler invandrare än hela nordamerika, och det är ett långsiktigt kulturellt självmord. Men ser fortfarande ingen anledning att USA ska ta in mer flyktingar, inte dom som skickar självmordsbombare(eller "folk som offrar allt för religionen") till marknader.
Men om du vet att USA tar in lämpligt många flyktingar i förhållande till sin population så bör du väl veta den exakta statistiken?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in