2000-09-09, 23:55
Medlem
Av nedanstående citat att döma var Adolf Hitler knappast någon anhängare av världshistoriens största bedrägeri: KRISTENDOMEN.
-----------------------------------------------------
"...varje hjälte som frivilligt anmälde sig och efter den heliga offerdöden steg till VALHALL..."----->Mein Kamf,Del 2, Kapitel 9.

Min kommentar: En kristen får på inga villkor antyda att de döda kommer till VALHALL. Inte ens ärkebiskopen, som visat bögbilder i domkyrkan, skulle kunna tillåta sig något sådant.
------------------------------------------------------
"...sådana som inte i guldet ser härskaren över sin tillvaro, utan tror på andra GUDAR."----->Mein Kampf, Del 2, Kap 9

"Det må så vara att guldet blivit tillvarons allenarådande härskare, men en gång kommer människan att böja sig för högre GUDAR."----->Mein Kampf, Del 2, Kap 2

Min kommentar: En kristen får på inga villkor tala om GUDAR, utan är skyldig att tro på en enda gud.
------------------------------------------------------
SLUTSATS: Adolf Hitler var inte kristen, utan en föregångsman till det avkristnande som idag präglar Europa.
Citera
2000-09-10, 05:04
Medlem
Adolf Hitlers religion

Nej, Adolf var verkligen ingen kristen. Det är ju omoraliskt att mörda, och är det inte då minst lika okristet?!
Citera
2000-09-10, 11:31
Medlem
Adolf Hitlers religion

Mia :

De största mördarpacken genom mänskliga historien är Kristendom, Islam och Judendom. Idag så är deras makt begränsad. Men där finns ställen där de fortfarande härskar.

Judendomen har sin absoluta makt i Israel sen finns där satelit länder som USA delar av f.d. Sovjetunionen.
Islam dominerar i Afghanistan, Iran, Pakistan, Arabiska halvön.
Kristendomen har sina starka fästen i USA och de flesta sydeuropeiska länder.

Dessa tre har mördat och förföljt alla som ståt i deras väg, eller haft en annan uppfattning.
Detta orientaliska tänkande passar inte folk i Europa dessa religioner passar bäst där de hör hemma, nämligen i mellanöstern.

Jovisst Adolf Hitler anses av många som en masslaktare, men han är en vekling om man ser på tex. kyrkans framfart i Sydamerika vad är det som är så kristet med att ta livet av 40 – 50 miljoner indianer?
Citera
2000-09-10, 14:17
Medlem
Adolf Hitlers religion

Det är kristet att mörda. Alla påstådda kristna värderingar har egentligen motsatt betydelse i praktiken. Kristendomen är världshistoriens största hycklare och utförare av allt möjligt djävulsskap.

Ner med kyrkan.
Citera
2000-09-10, 23:29
Medlem
Adolf Hitlers religion

Hmm... ja jag ska inte ens argumentera emot er... För det finns ingen mening i det...

Det enda jag kan säga är att alla kristna som jag känner är världens finaste och pålitliga människor jag vet... Ingen av dem har mördat, ingen av dem har pratat skit om någon annan, ingen av dem säger något skit om andra som tror på andra religioner eller inte tror alls...

Sen får ni säga vad ni vill... De kristna som är världens största hycklare har ja aldrig stött på... Och om jag hade gjort det hade jag ändå inte gjort det... För de kan inte vara kristna om de är hycklare!

/Templar
Citera
2000-09-11, 07:59
Medlem
Adolf Hitlers religion

Templar :

Du skriver att alla kristna du känner är världens finaste osv. Sen vidare skriver du att det kan inte vara kristna som är hycklare, jag skall ge dig exempel på hycklare… Alla påvar som suttit vid makten är hycklare, även dagens påve är hycklare.
Citera
2000-09-11, 18:40
Medlem
Adolf Hitlers religion

Då är väl påven inte kristen då...

Och han känner jag inte heller...!

/Kungen
Citera
2000-09-12, 08:31
Medlem
Adolf Hitlers religion

Goj Gojim:

Jag vet inte om du läste talet jag lade ut innan. Om inte kan jag lägga ut det igen. Hitler talade bland annat om att NS vilade på kristen grund. Vad säger du om det talet?
Citera
2000-09-12, 10:06
Medlem
Adolf Hitlers religion

Hitler hade ett sammarbete med Thule Sällskapet, han var icke kristen...
Citera
2000-09-12, 14:44
Medlem
Adolf Hitlers religion

Jag vill bara klargöra en sak som jag starkt står för. Jag är kristen, men för det menas det inte att jag står för alla religioner i vilka de kallar sig "kristna". Det här är svårt att förklara, men jag är faktiskt emot alla typer av religioner...Jag är troende, och jag känner avsmak för alla de här påfunden om att skapa religion och om det här att t ex bygga kyrka på kyrka.....
Jag är inte religiös, jag är kristen!

Det är ju främst katolska kyrkan som har förföljt och mördat, det går inte att förneka. Katolska kyrkan har sina underliga ståndpunkter om Gud och Maria, och bara det att de låter en människa(påven)vandra omkring och tillbes som en gud, eller som Guds närmaste, är ju absurt!

Nåja......
Citera
2000-09-12, 21:34
Medlem
Adolf Hitlers religion

Precis Mia...

Kan inte mer än att hålla med...

/Templar
Citera
2000-09-13, 05:09
Medlem
Adolf Hitlers religion

Okey, men från vem kommer det där citatet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in