• 1
  • 2
2008-04-11, 08:08
Medlem
Tormandys avatar
Får se ifall det nya Ubuntu stödjer mitt ljudkort utan att man ska behöva kompilera nya ALSA.. visst, det är inte jättejobbigt men vem orkar egentligen : >
OnT: Jag ska nog inte fira det något speciellt, antagligen blire väl kanske något lan med några polare
2008-04-11, 08:37
Medlem
h-kans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tormandy
Får se ifall det nya Ubuntu stödjer mitt ljudkort utan att man ska behöva kompilera nya ALSA.. visst, det är inte jättejobbigt men vem orkar egentligen : >
OnT: Jag ska nog inte fira det något speciellt, antagligen blire väl kanske något lan med några polare

Hade samma problem i förra versionen men funkade out of the box i nya...
Bara en liten rad som skulle in i alsabase för att muteá speakers när jag sätter in headphones...
2008-04-11, 09:12
Medlem
Tormandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-kan
Hade samma problem i förra versionen men funkade out of the box i nya...
Bara en liten rad som skulle in i alsabase för att muteá speakers när jag sätter in headphones...

Kan du den raden i huvudet? hade varit nice att slippa hålla på spränga laptopens inbygda högtalare varje gång man kopplar in externa högtalare ändå
2008-04-11, 09:31
Medlem
h-kans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tormandy
Kan du den raden i huvudet? hade varit nice att slippa hålla på spränga laptopens inbygda högtalare varje gång man kopplar in externa högtalare ändå

Har en sony vaio och lägger till

options snd-hda-intel model=vaio

längst ner i /etc/modprobe.d/alsa-base men får byta ut till vad som passar dig.. kolla forumet så finner du nog hjälp
2008-04-11, 11:45
Medlem
SLOBs avatar
Jaha, en listtråd. Det här är ett diskussionsforum.

Tråd låst.

/S
mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här