Kpt en ny dator nu! Tnkte att det var dags att pensionera min gammla AMD XP 2800+ som jag kpte nr det var den bsta i butiken :P Tnkte ju d sklart fra ver massa saker frn denna till den nya innan Gamla Bettan gr i pension!
Nu r det s att den XP-Keyen jag anvnde p Bettan r den samma som jag har anvnt p min nya dator!
Har inte haft bda ihng samtidigt, men bda r reggade under mitt namn och aktiverade via windows aktiveringsverktyg!
Om jag nu stter in bda datorerna i routern, d kommer ju bda f tillgng till internet. Kommer Microsoft d sga "Fy Fy, detta gr inte!" eller lta mig kra p?
Kanske bst att dra ut sladden till modemet ?
Senast redigerad av Rangvald 2008-04-10 kl. 08:00.
OEM = Original Equipment Manufacturer, vilket innebr att programvaran endast fr sljas med ny hrdvara och installeras p hrdvara som det ej tidigare har funnits ett OS enligt det licensavtal som Microsoft har. Normalt brukar det sitta en klisterlapp p chassit med licensnyckeln.
Det r normalt inte ngra problem att ha samma licens p tv eller tre datorer. Men som eNas sa s kan man ibland behva ringa Microsoft fr att aktivera Windows.
OEM = Original Equipment Manufacturer, vilket innebr att programvaran endast fr sljas med ny hrdvara och installeras p hrdvara som det ej tidigare har funnits ett OS enligt det licensavtal som Microsoft har. Normalt brukar det sitta en klisterlapp p chassit med licensnyckeln.
Det r normalt inte ngra problem att ha samma licens p tv eller tre datorer. Men som eNas sa s kan man ibland behva ringa Microsoft fr att aktivera Windows.
//zekel
Okej.
Eftersom att jag inte ska anvnda bda datorerna mer n just nr jag fr ver mina saker mellan dom s bryr jag mig nog inte om att aktivera med en ny key eller snt klydd. Tnkte mer att det kanske skulle bli ngon konflikt mellan datorerna..
Jag gr iaf s att jag drar ut modemkabeln ur routern och stter en sladd i varje dator. Sen Ctrl+c och Ctrl+v
Jag sitter med lite av ett liknande problem. Min dator kraschade och den hade jag kpt begagnat av en snubbe fr 3-4 r sedan och nr jag skulle installera om Windows s skiter det sig. Installationen gr bra men nr jag ska frska lsa ut hans jvla krkftter, och aktivera windows, s vgrar microsoft ta emot dem. Kan man ringa microsoft och krva nya ven om man inte vet sin gamla key? Logiskt s tycker jag det verkar jvligt konstigt s min nsta frga r: Hur fr man tag p en giltig cd-key utan att behva kpa en ny Windows XP skiva?
Vissa universitet brukar dela ut kopior av operativsystem till studerande. Under min studietid fick jag dubbla uppsttningar nycklar till windows 2000, XP, och Vista, bde 32 och 64 bitars. Helt gratis!
Hitta en student och erbjud ngon hundralapp s kanske det lser sig. Bttre alternativ n att slnga ut ngon tusenlapp p en ny XP-skiva...
Vissa universitet brukar dela ut kopior av operativsystem till studerande. Under min studietid fick jag dubbla uppsttningar nycklar till windows 2000, XP, och Vista, bde 32 och 64 bitars. Helt gratis!
Hitta en student och erbjud ngon hundralapp s kanske det lser sig. Bttre alternativ n att slnga ut ngon tusenlapp p en ny XP-skiva...
Goda nyheter fr jag r student! Vem p universitetet tar man kontakt med d?
KTH har ngot slags samarbete med Microsoft varvid samtliga studenter p min skola har mjlighet att ladda ner diverse Microsoft-program samt WinXP och Vista gratis. Alla universitet har inte detta samarbete med Microsoft och ngon lista p vilka som har det kan jag inte hitta. Ta kontakt med ngon frn ledningen och frga vet jag.
D ska man komma ihg att MSDNAA bara r ett frsk att lura in en det "darkside" s att sga. Fungerande windows piratkopierer finns att ladda ned bara man letar.
KTH har ngot slags samarbete med Microsoft varvid samtliga studenter p min skola har mjlighet att ladda ner diverse Microsoft-program samt WinXP och Vista gratis. Alla universitet har inte detta samarbete med Microsoft och ngon lista p vilka som har det kan jag inte hitta. Ta kontakt med ngon frn ledningen och frga vet jag.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!