• 1
  • 2
2008-04-11, 00:34
Medlem
psi807s avatar
Förmodar att den primära skillnaden är att brustabletterna löses i vatten och att de vanliga ska sväljas
Citera
2008-04-11, 10:40
Medlem
mkggas avatar
Och så lär det väl inte gå att göra CWE på brustabletter heller..
Citera
2008-04-11, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mkgga
Och så lär det väl inte gå att göra CWE på brustabletter heller..

Där tar du allt miste...

Har sett frågan tidigare och är ganska säker på att man kan göra CWE även på brustabletter. Bara att söka, så skall man finna.
Citera
2008-04-24, 23:02
Bannlyst
på mig slår kodeinet på bra snabbare med brus ,tex cod-effergalan, treo comp ,mina favoriter helt klart.....inte för att citodon ,pancod e sämmre ,men man e ju otålig
Citera
2008-04-25, 00:51
Medlem
PhantomBlots avatar
Övriga droger -> Opiater och andra opioider

/mod
Citera
2008-04-25, 08:04
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
Där tar du allt miste...

Har sett frågan tidigare och är ganska säker på att man kan göra CWE även på brustabletter. Bara att söka, så skall man finna.
Har du själv gjort cwe på citodon brus?
Citera
2008-04-25, 10:11
Medlem
Citodon/Panocod brus tas upp bra mkt snabbare än vanliga tabletter. Detta genom att brustabletten innehåller salter som gör det mindre surt i magsäcken (buffring) -> vilket leder till att den töms snabbare. Och det är ju i tunntarmen som det mesta av kodeinet (som man vill åt) tas upp.

För mej är det en betydlig skillnad i effekt.
Citera
2008-04-25, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
Har du själv gjort cwe på citodon brus?

Nej, jag har aldrig gjort CWE öht. Men jag har sett frågan förr, och är som sagt ganska säker på att flera har skrivit att det går att göra CWE även på brustabletter.

Som sagt, sök!
Citera
2008-04-25, 19:33
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
Nej, jag har aldrig gjort CWE öht. Men jag har sett frågan förr, och är som sagt ganska säker på att flera har skrivit att det går att göra CWE även på brustabletter.

Som sagt, sök!
Tackar för svaret, har själv sökt en del och läst en massa trådar om detta men det hela har varit väldigt diffust tror jag, inte precis någon som skrivit något i stil med "jag har lyckats göra cwe på cit. brus och jag fick ett bra rus på dom"..

Anledningen till att jag frågar är att jag själv köpt ett rör brus från en polare för några veckor sen och testade då att dra i mig 6 st på en gång och jag fick ett hyfsat skönt rus men efter lite mindre än en timme började det göra jäkligt ont i övre delen av magen, så jag kom att tänka på att det ju är 3g paracetamol i 6st brus. Googlade då bilder för att ta reda på var levern sitter på kroppen och det är ungefär där jag kände smärtan. Så tänkte nu att eftersom jag nästa gång tänkt dra i mig 10st citodon så kanske det vore bäst att göra en CWE på dom innan, vill inte få en liknande smärta igen.

Förresten så löste jag upp dessa 6st brus i ca 3-4 dl vatten, är det för mycket/lite?
Citera
2008-04-25, 22:10
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
Tackar för svaret, har själv sökt en del och läst en massa trådar om detta men det hela har varit väldigt diffust tror jag, inte precis någon som skrivit något i stil med "jag har lyckats göra cwe på cit. brus och jag fick ett bra rus på dom"..

Anledningen till att jag frågar är att jag själv köpt ett rör brus från en polare för några veckor sen och testade då att dra i mig 6 st på en gång och jag fick ett hyfsat skönt rus men efter lite mindre än en timme började det göra jäkligt ont i övre delen av magen, så jag kom att tänka på att det ju är 3g paracetamol i 6st brus. Googlade då bilder för att ta reda på var levern sitter på kroppen och det är ungefär där jag kände smärtan. Så tänkte nu att eftersom jag nästa gång tänkt dra i mig 10st citodon så kanske det vore bäst att göra en CWE på dom innan, vill inte få en liknande smärta igen.

Förresten så löste jag upp dessa 6st brus i ca 3-4 dl vatten, är det för mycket/lite?

Åt helvete för mkt vatten man ska ta 2-3 ml per tablett.
Citera
2008-04-25, 23:51
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Åt helvete för mkt vatten man ska ta 2-3 ml per tablett.
Går det även när man ska använda tabsen på vanligt vis, dvs inte CWE:a? Skulle ju definitivt vara smidigt att använda en 50-100ml vatten till 10st brus istället för det tiodubbla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in