Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-09, 14:50
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RötLöken
Det här kanske inte hjälper dig men har man Swedbank så fungerar det utmärkt utan krångel alls.
Nej det gör det inte. Jag försökte igår på 3 olika Macar.

På den första sa den att Java inte fanns trots att det var installerat. På den andra sa den samma sak. Båda dessa körde OSX Tiger 10.4.11. Jag testade sen på min Intel iMac med OSX 10.5.5 och senaste Java. Först sa den att Java var OK och gick vidare till nerladdningen av programmet Nexus. Sen skulle vi skapa ID´t och då var den helt plötsligt inte OK längre. Jävla skitsystem. Den påstod att Java ej fanns trots att jag installerade senaste versionen 5 min innan jag testade.
Citera
2009-01-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Eller använd en tidigare version av Firefox? Funkar hur bra som helst för mig för övrigt med SEB/Telia.

Precis som ovanstånde säger så kan man använda sig av en äldre version av firefox för att det ska funka om man har SEB/Telia. Jag använder 2.0.0.17 när jag ska logga in på csn. Tycker det är riktigt ärkepissigt att man ska behöva ha IE/Windows för att det ska vara utan problem, båda dessa programvaror är ju bland det sämsta som finns och även om jag hade windows skulle jag ändå inte använda IE.

Dessutom är det lustigt hur länge det inte fungerat tillfredsställande. När jag köpte min macbook vid mitten av 2006 fick man använda firefox i rosetta-läge för att kunna använda e-leg. Sen så fungerade det ett tag med intelmac och senaste versionen av firefox tills vers. 3 kom ut och firefox ändrade hur man hanterar certifikat och nu kan man alltså inte signera saker och ting utan bara logga in med senaste versionen.

Jag ser egentligen inte detta som en bankservice utan som en samhällsservice som bara SKA fungera med alla (99% täckning som med allt annat mobil, tv blabla) konfigurationer. Hoppas att man sätter ngn liten nörd på att styra upp det snart...
Citera
2009-01-11, 09:59
Medlem
-Gustavssons avatar
Fick det att funka nu, ställer mig till skaran som kör Handelsbanken i Firefox, helt utan problem!
Citera
2009-01-14, 19:18
Medlem
-Gustavssons avatar
Tar tillbaka mitt tidigare inlägg, nu fungerar det inte...
Kod:
Säker anslutning misslyckades

Ett fel uppstod under anslutning till eleg.handelsbanken.se.

Den andra SSL-parten kunde inte förhandla fram en acceptabel uppsättning säkerhetsparametrar.

(Felkod: ssl_error_handshake_failure_alert)

Sidan du försöker se kan inte visas eftersom
  den mottagna datans autenticitet inte kan verifieras.

*     Kontakta webbplatsens ägare och informera dem om detta problem.

Någon som vet hur jag ska få det att fungera?
Citera
2009-01-14, 23:46
Medlem
phanderss avatar
Jag trodde det var kört för Nordea+Mac! Har alltid åkt till mina föräldrar för att e-leg:a Tack tack tack!! Ska testas omedel jävla bums!
Citera
2009-01-19, 05:36
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Tar tillbaka mitt tidigare inlägg, nu fungerar det inte...
Kod:
Säker anslutning misslyckades

Ett fel uppstod under anslutning till eleg.handelsbanken.se.

Den andra SSL-parten kunde inte förhandla fram en acceptabel uppsättning säkerhetsparametrar.

(Felkod: ssl_error_handshake_failure_alert)

Sidan du försöker se kan inte visas eftersom
  den mottagna datans autenticitet inte kan verifieras.

*     Kontakta webbplatsens ägare och informera dem om detta problem.

Någon som vet hur jag ska få det att fungera?

Ingen som vet? Börjar bli jävligt frustrerande.
EDIT: funkar nu helt plötsligt.
Senast redigerad av -Gustavsson 2009-01-19 kl. 05:39.
Citera
2009-01-19, 06:22
Medlem
Vilka apps har du igång när det inte fungerar?
Vilka apps har du igång när det fungerar?
Har du några console logs för nätverk etc som du kan visa?

Ps. Jag kör Swedbank + Dosa = funkis.
Citera
2009-01-19, 07:56
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crymoar
Vilka apps har du igång när det inte fungerar?
Vilka apps har du igång när det fungerar?
Har du några console logs för nätverk etc som du kan visa?

Ps. Jag kör Swedbank + Dosa = funkis.

https://download.storegate.se/XhpCSKGzcdCoE7Tz1nwW+NPV+Twx9ZrN5lXo7OqD2LNc6K;9fX 3EXEatkgeEStMrubvBG4z4Z7FQKi7Ru3B7MA==/logg.rtf

Hoppas det ska funka...

Jag har ingen aning om vad det är som strular, minns inte direkt vilka program jag hade på när det inte fungerade, kanske var så enkelt att cert.programet segade då. Jag är säker på att det var igång iaf, för det startas automatiskt när man vill logga in.

-Gustavsson
Citera
2009-01-19, 09:24
Medlem
Fungerade inte, skicka ett PM med dom ist
Citera
2009-01-19, 10:14
Medlem
Crunchies avatar
Jag kör BankID som jag fick lätt genom lite tryck på bankdosan via hembanken hos östgöta banken.

Man laddar ned ett program och skapar ett certifikat.

Funkar bra med alla myndigheten.
Citera
2009-01-19, 12:53
Medlem
Deaf Penguins avatar
Fungerade inte för mig heller (har Swedbank) och jag körde det senaste Firefox. Testade flera gånger men Firebox bara kraschade. Sen testade jag en gång med Safari och vips så fungerade det utan några som helst problem!
Citera
2009-01-19, 22:29
Medlem
zeridoxs avatar
Verkar som att firefox har lite problem med Javan, ser det i flera fall när man behöver Java.
Men för att utföra bankID-ärenden så funkar safari bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in