2008-04-09, 23:05
Medlem
sharkbaits avatar
- Fick en jobbdator för några veckor sedan och märkte att en rad irriterande program såsom trend micro firewall var installlerat och även tillhörande antivirus program.

- Nu när jag vill koppla upp mig mot mitt nätverk hemma fungerar det ej och undrar därför hur jag skall gå till väga.

hjälp?

ps,
Har ej tillgång till dvs lösenord och kan därför inte avaktivera programen
Citera
2008-04-09, 23:44
Medlem
Förbannads avatar
Kommer du inte ens åt nätverket? Eller är det bara t ex internet explorer / Firefox som blockeras?
Citera
2008-04-10, 06:49
Medlem
sharkbaits avatar
nej nej.. Internet fungerar bra men andra program som tex hamachi kan inte ansluta sig. Håller på med en del musik program som bygger på LAN vilket ej fungerar.
Citera
2008-04-10, 12:12
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
nej nej.. Internet fungerar bra men andra program som tex hamachi kan inte ansluta sig. Håller på med en del musik program som bygger på LAN vilket ej fungerar.

Har du testat att i brandväggen tillåta de program som den blockerar? Eller krävs det lösenord för detta?
Citera
2008-04-10, 12:50
Medlem
sharkbaits avatar
EDIT: Dubbel
Senast redigerad av sharkbait 2008-04-10 kl. 12:53.
Citera
2008-04-10, 12:52
Medlem
sharkbaits avatar
Citat:

[img=http://img148.imageshack.us/img148/1997/trenmicrowr1.th.png]

Är ganska ont om alternativ

EDIT: damn, dubbel
Citera
2008-04-10, 16:09
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Är ganska ont om alternativ
Det ser ut att styras centralt av företaget du jobbar på. Du är nog stekt
Edit: ett alternativ kanske kan vara att stänga ner de services som har med Officescan att göra.
Citera
2008-04-10, 16:36
Medlem
sharkbaits avatar
då gäller det att stänga ner rätt services av de 150 som ligger och kör på datorn för div installerade program som behövs för att få datorn att rulla.

Det har jag tyvärr inte lyckats med än... Och även ifall jag skulle hitta rätt tvivlar jag starkt på att det skulle fungera.

edit: stavfel
Senast redigerad av sharkbait 2008-04-10 kl. 16:56.
Citera
2008-04-10, 16:38
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
då gäller det att stänga ner rätt services av de 150 som ligger på datorn för dvs installerade program som behövs för att få datorn att rulla.

Det har jag tyvärr inte lyckats med än... Och även ifall jag skulle hitta rätt tvivlar jag starkt på att det skulle fungera.

Det går förstås inte bara att stänga av processen i enhetshanteraren? "killprocess" kanske skulle hjälpa?
Citera
2008-04-13, 23:40
Medlem
sharkbaits avatar
nope, så enkelt önskar jag det vore..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in