2008-04-09, 19:30
Medlem
hultass avatar
Hejsan,

Ursäkta om detta är fel forumdel, jag var lite osäker .

Well, here comes the question... En polare tipsade mig om att gå in i Aktivitetshanteraren > Processer > Högerklicka på processen > Ange processtilldelning

och sen bocka för/ur dom kärnor man vill använda. Jag har 4 kärnor men genom att bocka ur 3 och bara använda 1 får jag mycket stabilare fps. Kan någon förklara varför det blir stabilare om jag kör på endast 1 kärna, samt om det finns något kommando som man kan sätta i genvägen eller starta med hjälp av en BAT fil så jag slipper bocka av kärnorna för hl.exe varje gång jag ska spela Counter-Strike. Samt vilket kommando det nu var igen som man kan lägga till i en genväg eller en BAT fil för att ange hl.exe "Realtid" i prioritet varje gång det startas.

Mycket tacksam för hjälp

MVH
Hultas
Citera
2008-04-09, 20:45
Medlem
FlyingMachines avatar
Ingen aning vad det beror på, men du kan prova köra den i kompatibilitetsläge för 2000, 98 eller något sånt. Fungerar iallafall på gamla spel som hackar när det körs på flera kärnor.
Citera
2008-04-09, 20:53
Medlem
Förbannads avatar
Steam var ju buggat för länge sedan, vilket medförde att det flöt bättre på en kärna. Nu för tiden så ska det vara fixat, men många anser att det flyter bättre på en kärna även i dagsläget.

Ladda ner Prio som är ett tillägg till aktivitetshanteraren. Med hjälp av det så slipper du ändra antalet kärnor varje gång du startar upp hl.exe på nytt.
Senast redigerad av Förbannad 2008-04-09 kl. 20:56. Anledning: typo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in