Citat:
Ursprungligen postat av hmmz
Tnkte hra om det gr att skapa en skiva dr man enbart fr med windows+uppdateringar+sp1 och sedan brnna ut det p en skiva?
Har fr mig att Acronis True Image ska fixa det(?) vad jag har hrt.....
Tanken r att iaf. att jag ska f med alla uppdateringar inkl sp1 p skivan s att man slipper ladda ner uppdateringarna varje gng man har formaterat.
//hmmz
EDIT: Hittade denna guide som ser ut att vara det jag sker
http://www.alltomxp.se/index.php?opt...474&Itemid=129
Utifall ngon mer vill gra en egen dvd

Det finns vl tre vettiga alternativ.
Du har absolut mest mjligheter att f skivan precis som du vill med nlite som redan varit uppe i trden. Det r dock lite smkrngligt fr den oinsatte, rkna med en del tragglande i dokumentationen innan du ens fr till en frsta experimentskiva. Men nr du vl lrt dig det s r det guld.
Nummer tv r att gra en vanlig slipstream med servicepacks + updates. Det ger dig en "vanlig" installationsskiva, men du fr alla uppdateringar med redan frn installation. Googla p windows xp slipstreaming guide eller nt liknande s borde du f upp hur mycket trffar som helst.
Hr har du mjlighet att gra en del sm customisations och automatisera en del i installationen genom att skriva en answerfil. Instruktioner fr hur du gr det hittar du i bra slipstreamingguider. Det kan vara vrt att nmna att du inte ens kommer i nrheten av att kunna gra s mycket ndringar som du kan med nlite.
Det sista alternativet som vem som helst borde klara av r att rippa sin XP-skiva, tanka hem alla uppdateringar man vill ha med, och sen slnga in de uppdateringarna i imagefilen med hjlp av lmpligt imagehanteringsprogram. Det finns en uppsj sdana, Poweriso funkar bra tycker jag i alla fall. Men det r en smaksak vilket man vill kra.
Sen r det bara att brnna ut, installera som vanligt, och sen kra servicepacks/uppdateringar frn skivan.
Acronis Trueimage r vl mig veterligen ett program fr att avbilda hrddiskens innehll. Vad du kan gra med det r att gra en "backup" p din befintliga installation. Vldigt smidigt, men det funkar bara bra s lnge du inte byter ngon hrdvara. Med det kan du gra den installation du vill ha, och sedan ghosta disken. Istllet fr att installera om kan du sedan slnga p den ghostningen och du r tillbaka p din nya frscha installation.