Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-04-09, 08:57
Medlem
Alltså jag har just ...drabbats av Vista OS:et. Å så har jag Word-skivan från tidigare tillvaron med Windows 98:2; på en annan dator. -Kan någon berätta stegen för att installera Word programmet på Vista-datorn.

Alltså jag startar Vista till att jag har Vistas Skrivbord på bildskärmen. Faktiskt har jag ...på nått vis? ändrat Vista-skrivbordet till vad som heter det klassiska Skrivbordet, detta som jag hade till 98:2.
Jag lägger i skivan i läsaren ...men sen händer visst ingenting? Och jag hittar inte skivan ..på de olika ikonerna.

....tackar på förhand.
Citera
2008-04-09, 10:13
Medlem
Vad jag vet så funkar inte det gamla word till vista.
Citera
2008-04-09, 11:22
Medlem
TACKAR FÖR TIPS, ...MEEEN!

jo då, det går alldeles ....tror jag i alla fall? utmärkt att köra Worrd 2000 till Vista.
Dvs. jag HAR lyckats installera gamla word 2000 i min dator till Vista. -Tills att detta nu krånglar. Å så att jag inte kommer ihåg hur jag bar mig åt att instalera.
Nu när jag hade tänkt att åter-installera för att komma över krånglet. Sannolikt, att jag bara startade Vista och bara satte in wordskivan i läsaren, ..å så hände nått i datorn som nu inte händer!

Men allså också, om jag har en skiva med nått program och sätter in skivan i läsaren, -vad skall då normalt hända i datorn? Och vad skall jag göra?
Med gamla operativsystemet 98:2 kom ju en sida upp på bildskärmen för skivans program och att jag sedan fick klicka för att installera. ..men alltså nu händer inte ett jota.

...tackar på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in