2008-04-09, 00:01
Medlem
NiCTiMs avatar
Vet inte riktigt var jag ska börja men ungefär så här ligger det till. Min router slutade att fungera, behövdes viss ny firmware, och installerade senaste utan fungerande resultat.
Nåja, jag kopplade in datorn direkt till modemet (utan router) men kunde inte ansluta till internet, så jag inaktiverade och sedan aktiverade mitt nätverkskort och det hjälpte.

Efter ett tags surfande och letande efter hjälp om firmware till routern så kopplade jag in den igen och testade på nytt men åter igen utan resultat...och nu kommer mitt "lilla" problem in i bilden. Jag kopplade in datorn direkt till modemet igen och fixade med nätverkskortet precis som innan, men den här gången så hjälpte det inte (kunde alltså inte få nån anslutning till internet), så jag installerade om drivrutinerna till nätverkskortet och då visar min nätverksikon att jag är ansluten till internet (använder vista x64), jippie tänker jag och öppnar min browser, men icke "webbsidan kan inte visas bla bla bla" stänger ner browsern och det kommer fram en ruta där det står "Internet explorer har slutat fungera bla bla..". Startar upp firefox men händer samma sak där, sidan kan inte visas, och programet krashar när jag försöker stänga det.

Jag ominstallerar mina drivisar och testar äldre men utan något lyckat resultat, sitter och pillrar och testar ett bra tag men får det inte att funka. Testar i all hast att starta iexplorer i 64 bitars och blir helt paff när jag ser att min startsida dyker upp. Så nog har jag varit ansluten till internet hela tiden och funkar felfritt att surfa med 64 bit ie, MEN, inga andra program som är beroende av internet fungerar (firefox, msn, utorrent, mirc, steam etc...) och programmen krashar när jag stänger ner dem.
Blir inte klok på detta beteende men kanske någon annan person där ute gör det?
Senast redigerad av NiCTiM 2008-04-09 kl. 00:04.
Citera
2008-04-10, 17:46
Medlem
NiCTiMs avatar
ingen? skulle verkligen behöva hjläp...
Citera
2008-04-10, 20:32
Medlem
Oldermazes avatar
Jag tror jag har lösning på problemet. Hade samma problem som dig. Vilket virus-program har du?

Kör cmd som admin -->skriv in i cmd: netsh winsock reset --> enter -> starta om datorn.
Vid frågor, pm:a mig.
Senast redigerad av Oldermaze 2008-04-10 kl. 20:41.
Citera
2008-04-10, 21:46
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldermaze
Jag tror jag har lösning på problemet. Hade samma problem som dig. Vilket virus-program har du?

Kör cmd som admin -->skriv in i cmd: netsh winsock reset --> enter -> starta om datorn.
Vid frågor, pm:a mig.
Yes! funkar som det ska nu, tusen tack för hjälpen!
Senast redigerad av NiCTiM 2008-04-10 kl. 21:51.
Citera
2008-04-10, 22:37
Medlem
Oldermazes avatar
Skönt att höra Men för nyfikenhets skull. Vad har du för virusskydd?
Citera
2008-04-11, 13:08
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldermaze
Skönt att höra Men för nyfikenhets skull. Vad har du för virusskydd?

Ah, glömde skriva det, har Nod32...funkar kalas =)
Citera
2008-04-11, 19:50
Medlem
Oldermazes avatar
Aah, för det är det som är boven på Vista 64-bitars. Så får du samma problem igen så beror det på NOD32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in