2008-04-08, 21:55
Medlem
Hej

Jag har klippt den slutgiltiga navelstrngen men r mer vilsen n ngonsin. Har hela livet framfr mig och vill vlja rtt ifrn brja.

Har ni gjort/lst/upplevt ngot som gett er en betydligt bttre insikt i vad det r ni br jobba/syssla med i livet, Hur ni r som personer etc.

Finns det ngot ni ngrar att ni inte visste om er sjlva nr ni var i 20 rs ldern?

Tack p frhand

mvh
Citera
2008-04-08, 22:03
Medlem
werss avatar
res

Res, upptck vrlden och trffa mnniskor av alla sorter. Sjlv lrde jag mig mycket om mig sjlv och om hur vrlden "fungerar" under de mnader jag spenderat resandes i asien.
Citera
2008-04-09, 00:30
Medlem
Mortons avatar
De bsta insikterna fr man av att bara leva. gna dig t sdant du r intresserad av, vad det n vara m. Res, ls, umgs. Egentligen tror jag inte att ngon annan kan hjlpa en att hitta sig sjlv - det r ett enmansuppdrag.

Sedan kan man inte ngra att man inte visste saker och ting. Att veta r inte ett val - att ta reda p r det dock.
Citera
2008-04-10, 16:00
Medlem
CurryCurres avatar
Res, som de andra sade. Res mycket.

Frsumma inte att hlla kroppen i form. Frutom att det r nyttigt rent fysiskt, s frndras man psykologiskt av trning. Folk som hller igng r helt enkelt lyckligare.

Ta risker! Ju mer du lever i trygghet, desto mindre vgar du chansa. Till sist r man helt insnrjd i sina egna rdslor, om man inte utmanar sig sjlv ibland.

Studera vidare kan komma i ett senare skede i livet. Man mste alltid ha en praktisk frstelse och en viss personlig mognad fr att p allvar kunna gra nytta av det man lser.

Ge aldrig upp. Ge aldrig, aldrig upp.

Det jag ngrar mest sjlv frn nr jag var i den ldern var nog just att jag var vldigt vilsen. Jag hoppade mycket mellan olika sysselsttningar. Men i min erfarenhet finns det bara ett stt att lra sig det - genom att visa upp sig fr sig sjlv. Genom att agera och utmana sig sjlv, s att man vet var ens grnser gr.
Citera
2008-04-10, 23:21
Medlem
candybells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wers
Res, upptck vrlden och trffa mnniskor av alla sorter. Sjlv lrde jag mig mycket om mig sjlv och om hur vrlden "fungerar" under de mnader jag spenderat resandes i asien.

Kan bara hlla med. Res, inte ndvndigtvis men grna ensam. ven om jag inte r s gammal n (19) s lrde jag mig mer om mig sjlv under ret jag var utbytesstudent i Usa n under hela resten av livet. Se saker annorlunda, var vldigt ppensinnad fr allt, ven sdant som knns obekant eller svrt. Man behver inte lra sig allt om sig sjlv eller livet i 20-rsldern heller har jag lrt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in