2008-04-08, 21:55
Medlem
Hej

Jag har klippt den slutgiltiga navelsträngen men är mer vilsen än någonsin. Har hela livet framför mig och vill välja rätt ifrån börja.

Har ni gjort/läst/upplevt något som gett er en betydligt bättre insikt i vad det är ni bör jobba/syssla med i livet, Hur ni är som personer etc.

Finns det något ni ångrar att ni inte visste om er själva när ni var i 20 års åldern?

Tack på förhand

mvh
Citera
2008-04-08, 22:03
Medlem
werss avatar
res

Res, upptäck världen och träffa människor av alla sorter. Själv lärde jag mig mycket om mig själv och om hur världen "fungerar" under de månader jag spenderat resandes i asien.
Citera
2008-04-09, 00:30
Medlem
Mortons avatar
De bästa insikterna får man av att bara leva. Ägna dig åt sådant du är intresserad av, vad det än vara må. Res, läs, umgås. Egentligen tror jag inte att någon annan kan hjälpa en att hitta sig själv - det är ett enmansuppdrag.

Sedan kan man inte ångra att man inte visste saker och ting. Att veta är inte ett val - att ta reda på är det dock.
Citera
2008-04-10, 16:00
Medlem
CurryCurres avatar
Res, som de andra sade. Res mycket.

Försumma inte att hålla kroppen i form. Förutom att det är nyttigt rent fysiskt, så förändras man psykologiskt av träning. Folk som håller igång är helt enkelt lyckligare.

Ta risker! Ju mer du lever i trygghet, desto mindre vågar du chansa. Till sist är man helt insnärjd i sina egna rädslor, om man inte utmanar sig själv ibland.

Studera vidare kan komma i ett senare skede i livet. Man måste alltid ha en praktisk förståelse och en viss personlig mognad för att på allvar kunna göra nytta av det man läser.

Ge aldrig upp. Ge aldrig, aldrig upp.

Det jag ångrar mest själv från när jag var i den åldern var nog just att jag var väldigt vilsen. Jag hoppade mycket mellan olika sysselsättningar. Men i min erfarenhet finns det bara ett sätt att lära sig det - genom att visa upp sig för sig själv. Genom att agera och utmana sig själv, så att man vet var ens gränser går.
Citera
2008-04-10, 23:21
Medlem
candybells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wers
Res, upptäck världen och träffa människor av alla sorter. Själv lärde jag mig mycket om mig själv och om hur världen "fungerar" under de månader jag spenderat resandes i asien.

Kan bara hålla med. Res, inte nödvändigtvis men gärna ensam. Även om jag inte är så gammal än (19) så lärde jag mig mer om mig själv under året jag var utbytesstudent i Usa än under hela resten av livet. Se saker annorlunda, var väldigt öppensinnad för allt, även sådant som känns obekant eller svårt. Man behöver inte lära sig allt om sig själv eller livet i 20-årsåldern heller har jag lärt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in