Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-08, 21:44
Bannlyst
Hejsan!

Njo, jag och min polare luffade omkring inne på ICA idag och hittade purpurvinda (Ipomoea purpurea). Har för mig att den innhåller LSA, som är nära släkt med LSD (som vi så väl känner till^^).

Jag får säga att jag är något av en newb när det kommer till detta ämne; men hur odlar jag min växt för att optimera antalet frön? Inomhus/utomhus, lampor/sol, etc.

Min andra fråga kanske hamnar i fel forumsektion, men när jag skriver kan jag ju lika gärna fortsätta, eller hur?

Hur extraherar man egentligen LSA från fröna? Jag har hört att man kan bli illamående av att bara äta fröna .

Tacksam för all info =)
Citera
2008-04-08, 21:52
Medlem
Det är morning glory, hittade du sjävla plantan ipomoea purpurea eller bara frön?
Citera
2008-04-08, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fittund
Det är morning glory, hittade du sjävla plantan ipomoea purpurea eller bara frön?

Frön. Jag vet att de är säkert impregnerade med kemikalier för att se till så att de inte angrips av organismer, därav planerade jag på att odla växter, och sen använda deras frön.
Citera
2008-04-08, 22:11
Medlem
ipomoea skall tydligen vara lätt att plantera, men betydligt svårare att få i blom och utvinna frön från den, jag föreslår att du tuggar i dig dom istället
Citera
2008-04-08, 22:25
Bannlyst
Förrutom att doseringen i så fall blir skitsvår, eftersom att alla texter på nätet jobbar med fröna, så vill jag ha hjälp med att odla denna växt . Det måste finnas ett sätt att få dem att blomma, om det nu är så svårt som du säger, så borde det ändå gå.
Citera
2008-04-08, 22:46
Medlem
det bör funka, googla runt efter någon odlingsguide
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här