Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Det vanliga du vet.
http://www.ungvanster.se/template/arkiv/?pressID=1196
Freedom of speech - Use it or lose it!
Så huvudparollen var "Tillsammans" med fokus på gemensamt ägande. Lite lustigt, alla vet ju att det finns uppenbara nackdelar med just det. "Om alla är ansvariga tar ingen ansvar" heter det ju, och det kan nog alla skriva under på. Jag har exempelvis tagit avsevärt bättre hand om mina cyklar än tunnelbanan, där jag tom gått så långt att jag respektlöst placerat fötterna på sätet, en nedskräpning jag aldrig skulle utsätta min cykel för.
Också lite intresserad av trippelstjärnans fråga,
är det värt att demonstrera för något som alla skriver under på? Exempelvis har jag utomlands sett en demonstration
mot att bära kniv i nattlivet, något som redan är olagligt och knappast någon är positivt inställd till, så målet med den demonstrationen gick mig helt förbi. Det känns mest som oerhört tama försök att inte göra någonting alls, ungefär som Anton Abeles skapande av en facebookgrupp mot våld - "för han kände att han var tvungen att göra något".
Är inte ute efter att jaga dig på något sätt. Vill väl egentligen veta om det anses som en demonstration i ordets rätta mening, eller snarare som en högtids- och festdag av deltagarna. Helt enkelt intresserad av att veta om det finns ett egentligt syfte och en förväntad effekt.
Förstod inte riktigt hur yttrandefriheten kom in, förklara.
Cineasten: Medellivslängd har många förklaringsfaktorer förutom sjukvård, exempelvis faktorer som livvsstil och krigsföring skiljer sig markant mellan Sverige och USA, så det är inte en helt rättvis indikator.