Citat:
Han må ha en gedigen lista hitlåtar och miljarder sekiner på banken men det förändrar inte att han enkom gjort skitlåtar åt skitartister.
Så många hitlåtar och inte någon av dem kommer upp i nvå att kallas Klassiker.
Inte för att någon kanske direkt påstått det heller men hyllningskören fr etablissemanget nu senast i Dobido är aningen överdriven sett till den faktiska kvaliteten på hans låtar.
Visst han är ju uppenbarligen duktig på att snickra ihop Lättlyssnat radioanpassat och själlöst Skit som tilltalar den stora massan., och därför blivit ofantligt rik men han är ingen Lennon/McCartney...Bob Dylan, Page/Plant
Stevie Wonder etc
Själv så minns jag honom fr Hässelbystrandgården där han repade några ggr med sitt band vägg i vägg med det band jag spelade i 1987/88
De lirade någon slags glamhårdrock ala Bonjovi/Poison
Så många hitlåtar och inte någon av dem kommer upp i nvå att kallas Klassiker.
Inte för att någon kanske direkt påstått det heller men hyllningskören fr etablissemanget nu senast i Dobido är aningen överdriven sett till den faktiska kvaliteten på hans låtar.
Visst han är ju uppenbarligen duktig på att snickra ihop Lättlyssnat radioanpassat och själlöst Skit som tilltalar den stora massan., och därför blivit ofantligt rik men han är ingen Lennon/McCartney...Bob Dylan, Page/Plant
Stevie Wonder etc
Själv så minns jag honom fr Hässelbystrandgården där han repade några ggr med sitt band vägg i vägg med det band jag spelade i 1987/88
De lirade någon slags glamhårdrock ala Bonjovi/Poison
Han skriver och producerar skräpmusik som är anpassad för den stora korkade massan som lyssnar på det som är "inne" för stunden , musiken är så strömlinjeformad så att det finns inget luftmotstånd överhuvudtaget 😁
Och visst är det mestadels skitlåtar som han har knåpat ihop enligt löpande band principen. Vem fan lyssnar på hans låtar från sena 90-talet och i början av 2000-talet idag?
Vem är överhuvudtaget intresserad? Ingen normal människa sitter och lyssnar på Oops I dit it again, Baby one more time, I want it that way, Thats the way it is eller Its gonna be me idag. Musiken känns helt utdaterad och totalt ointressant.