Citat:
Ursprungligen postat av
EnidBlyton
Har träffat läkaren igen. Nu blir det 10 mg anafranil på kvällen, 300 mg voxra på morgonen. voxra gav mig ingen märkbar effekt, mer än att jag möjligen kände mig en smula piggare/mindre trött.
Vad tror ni om det? Läste nånstans att voxra och anafranil var farligt att kombinera, men det sa läkaren att det inte var när jag frågade.
Har nu gått över till 20 mg anafranil och uteslutit voxra, som jag inte kände nån effekt av mer än att jag var mindre trött på morgonen. Anafranilet har gett mig biverkningar i form av att jag vaknar varje natt, dels på grund av svettningar (jag är helt dyngsur och får vända på täcket och lägga mig på andra sidan sängen för att undvika svettpölarna), dels på grund av att jag får kramp i fötter och smalben. Jag måste flera gånger per dygn, oftast på kvällarna, ställa mig och stretcha för att få rätt på musklerna som drar ihop sig.
När jag och läkaren talades vid senast och jag fick ny ordinering sa han att om biverkningarna blev för jobbiga kunde jag sluta ta anafranilen.
Jag sökte läkaren och ville sluta nu inför helgen, men fick veta att han var på semester, så vi ska inte pratas vid förrän den 5 november.
Bör jag sluta med anafranilen innan dess? Jag har fortsatt hittills. Bör jag i så fall gå ner till 10 mg först och inte sluta tvärt, för att minska risken för eventuella utsättningssymptom?