Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-08, 10:04
Bannlyst
Hej.

Ibland händer det ofta, ibland mindre ofta. Nämligen det att muspilen fastnar på skärmen så att jag måte dra ur musens usb-kontakt ur datorn och sätta tillbaks den igen. Vad kan detbero på? Efter jag har gjort det kommer ett par kljud som bekräftar borttagning och isättning eller något. Ibland har de ljuden kommit utan att jag behövt plugga ur musen och plugga i den igen. Går det att fixa i ordning?

Sedan undrar jag det här med Macafee, nåt virusprogram, det kommer upp rutor om det då och då, jag vill inte fortsätta prenumerera på det, och måste trycka "Fortsätt med det jag höll på med" lite då och då. Är det bara avinstallera det, eller kan det bli dåligt då?

För övrigt, brukar datorn bli bättre om man ominstallerar allt? Då bör man väl radera allt med format c: innan eller?
Citera
2008-04-08, 10:35
Medlem
plicken117s avatar
angående musen så låter det som glappkontakt, har du prövat att byta till en annan USB anslutning helt och hållet?
Citera
2008-04-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traskarn
Hej.

Ibland händer det ofta, ibland mindre ofta. Nämligen det att muspilen fastnar på skärmen så att jag måte dra ur musens usb-kontakt ur datorn och sätta tillbaks den igen. Vad kan detbero på? Efter jag har gjort det kommer ett par kljud som bekräftar borttagning och isättning eller något. Ibland har de ljuden kommit utan att jag behövt plugga ur musen och plugga i den igen. Går det att fixa i ordning?

har exakt samma problem som dig.. jag har förövrigt en Razer Diamondback, har installerat dom nyaste drivrutinerna och allting, men jag tror det är glappt inne i musen nånstans..
Citera
2008-04-08, 10:56
Medlem
Norrloaders avatar
Citat:
För övrigt, brukar datorn bli bättre om man ominstallerar allt? Då bör man väl radera allt med format c: innan eller?

Om man kört läge installerat/avinstallerat mycket - Oftas ja
Radera allt kan du göra genom ta bort partition i installationsprogrammet
Citera
2008-04-08, 11:14
Medlem
Norrloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likt
*felpost*

inte, frågan finns ju:

Citat:
Citera
2008-04-08, 11:16
Bannlyst
Jag har inte avinstallerat datorn någon gång. Men om jag gör om allt kanske det blir bättre?

Vad är partion i installationsprogrammet? Ska man inte skriva in format c: ? Eller ska man bara sätta in skivan med operativsystemet och det?

Som svar till er andra, glappkontakt är det inte, det har jag undersökt.

Hela datorn känns seg och msn öppnas lite då och då och webläsaren fipplar ibland osv.
Citera
2008-04-08, 11:22
Medlem
Norrloaders avatar
Citat:
Jag har inte avinstallerat datorn någon gång. Men om jag gör om allt kanske det blir bättre?

Vad är partion i installationsprogrammet? Ska man inte skriva in format c: ? Eller ska man bara sätta in skivan med operativsystemet och det?

Som svar till er andra, glappkontakt är det inte, det har jag undersökt.

Hela datorn känns seg och msn öppnas lite då och då och webläsaren fipplar ibland osv.

Vid installationen av windows
Tryck valfri för att starta...
sen vill du göra en nyinstallation av windows
du vill inte behålla den gamla...

När installationsprogrammet undrar var du vill installera, trycker du D för att ta bort partitionen (följ instruktionerna som är mkt pedagogiska)

När sedan installationen fortsätter, installeras windows på en helt ren c: enhet

Med tanke på att msn öppnas lite då å då, webbläsaren "fipplar"
Virus ?
Citera
2008-04-08, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrloader
Vid installationen av windows
Tryck valfri för att starta...
sen vill du göra en nyinstallation av windows
du vill inte behålla den gamla...

När installationsprogrammet undrar var du vill installera, trycker du D för att ta bort partitionen (följ instruktionerna som är mkt pedagogiska)

När sedan installationen fortsätter, installeras windows på en helt ren c: enhet

Med tanke på att msn öppnas lite då å då, webbläsaren "fipplar"
Virus ?

Tack för svar. Men jag vet inte ens var jag ska börja, jag vet inte var partioen finns, ingenting, så jag förstår ingenting.

Jag har genomsökt datorn och inte hittat något virus. Om det finns försvinner väl det om man ominstallerar datorn?
Citera
2008-04-08, 11:44
Medlem
Norrloaders avatar
Citat:
Tack för svar. Men jag vet inte ens var jag ska börja, jag vet inte var partioen finns, ingenting, så jag förstår ingenting.

Jag har genomsökt datorn och inte hittat något virus. Om det finns försvinner väl det om man ominstallerar datorn?

Om du vill ominstallera ALLT:
Kasta i installationscd för windows.
Läs noga vad som står. Det du vill göra, är att installera nytt windows.
Ang. partition kommer du förstå vid ominstallationen när och vad du skall göra

Ev virus kommer att försvinna vid ominstallation (såvida du inte fått bootsektorvirus, vilket ska mycket till om du genomsökt med antivirsprog som är uppdat.)
Citera
2008-04-08, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrloader
Om du vill ominstallera ALLT:
Kasta i installationscd för windows.
Läs noga vad som står. Det du vill göra, är att installera nytt windows.
Ang. partition kommer du förstå vid ominstallationen när och vad du skall göra

Ev virus kommer att försvinna vid ominstallation (såvida du inte fått bootsektorvirus, vilket ska mycket till om du genomsökt med antivirsprog som är uppdat.)

Tack, nu förstår jag precis hur du menar, jag tänkte inte så långt, satt väl i tankarna eller något. Klart man måste in med skivan först.

Skönt med virus där. Bootsektorvirus är det nog inte då nej. Men då ordnar det sig. Installationsskiva fick man väl med när man köpte datorn, jag har sparat allt så. Bara att bränna det an vill spara innan så.
Citera
2008-04-13, 14:11
Medlem
Erosighs avatar
Har också problem med min mus som dör i 5-30 sekunder. Alla de senaste drivarna till musen har jag laddat ner och installerat men ingen hjälp alls. Jag har en Razer copperhead, det verkar vara razermössen som krånglar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in