2008-04-07, 20:25
Medlem
Jikdors avatar
Jag går i 3an och tar studenten i Juni, mena betyg är inte precis bra men behöver skaffa mig ett jobb, tänkte försöka få nått jobb som truckförare på nått lager, jag vet att vissa arbetsgivare ger utbildning på på jobbet men de flesta värkar kräva att man har ett truckkort, så vart kan man ta truckkort i Göteborg och är det värt det? Är det lätt att få ett jobb efteråt?
Senast redigerad av Jikdor 2008-04-07 kl. 20:29.
Citera
2008-04-07, 20:58
Medlem
macgrubers avatar
Bor inte i Göteborg, men oftast är truckkort en merit till en hel del industriarbeten. Och har du tänkt arbeta på lager så underlättar det nog en hel del.
Citera
2008-04-07, 21:04
Medlem
...och hur anser ni, medlemmarna på Flashback, att en privatperson lättast skafftar ett truckförarbevis? I Sverige, i sommar?

Eller söka jobb i Norge till hösten och hålla tummarna på att nån vänlig själ betalar hela kalaset.
Citera
2008-04-07, 21:26
Medlem
V940s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan
...och hur anser ni, medlemmarna på Flashback, att en privatperson lättast skafftar ett truckförarbevis? I Sverige, i sommar?

Eller söka jobb i Norge till hösten och hålla tummarna på att nån vänlig själ betalar hela kalaset.

http://www.atlet.com/node/1097

De ordnar utbildningar, själv tog jag mitt hos Berg & Partner, dock finns B&P bara i Hässleholm. Har aldrig haft någon nytta av det egentligen, men men det var en trevlig veckas utbildning.

EDIT: Fick ändra mitt inlägg för att det inte skulle bli något missförstånd.
Senast redigerad av V940 2008-04-07 kl. 21:36.
Citera
2008-04-07, 21:30
Medlem
Dweezil78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V940
http://www.atlet.com/node/1097

De ordnar utbildningar, själv tog jag mitt hos Berg & Partner. Dock finns de bara i Hässleholm. Har aldrig haft någon nytta av det egentligen, men men det var en trevlig veckas utbildning.

Atlet har utbildningar i Mölnlycke, tog själv mitt kort där 98, fick 4 behörigheter för 3500:-. Nu motsvarar kortet alla A och B behörigheter på truckar.
Citera
2008-04-07, 21:51
Bannlyst
Jag garanterar dig jobb om du skaffar truckkort för AB. Bor i Göteborg det är ett jäkla drag efter truckförare
Citera
2008-04-07, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NicklasKO
Jag garanterar dig jobb om du skaffar truckkort för AB. Bor i Göteborg det är ett jäkla drag efter truckförare

Instämmer, du tjänar igen pengarna du lagt på kortet på första lönen.

Sök genom Manpower, ranstad, proffice, uniflex, du kommer få jobb i promise.
Citera
2008-04-08, 15:26
Medlem
Bobby briggss avatar
Måste man tillhöra ett företag? Hur gör man för att ta truckkort som privatperson? Det verkar ju inte gå att boka en kurs utan org-nummer vilket är svårt att ha som privatperson.
Senast redigerad av Bobby briggs 2008-04-08 kl. 15:31.
Citera
2008-04-08, 15:33
Medlem
V940s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby briggs
Är det någon som vet hur man gör för att gå en truckkurs som privatperson? De utbildningar som V940 länkade till verkar ju rikta sig till företag som vill utbilda sin personal.

Atlet utbildar även privatpersoner.

Annars finns Berg & Partner, där tog jag mitt.
Där kom jag i en grupp som höll på att utbilda sig till lastbilschaufförer.

Så om du slår en signal till någon av dem eller en annan utbildare så sätter dem dig i en grupp utan några problem.
Citera
2008-04-08, 17:56
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby briggs
Måste man tillhöra ett företag? Hur gör man för att ta truckkort som privatperson? Det verkar ju inte gå att boka en kurs utan org-nummer vilket är svårt att ha som privatperson.

Det måste finnas ett gäng företag som tar imot privat personer för utbildning till truckförare! Pengar som pengar kan man ju tyckasom företagre sen om de kommer ifrån ett stort bolag eller en enskild kille som vill ha behörighet spelar väl ingen roll!
Citera
2008-04-08, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av V940
Atlet utbildar även privatpersoner.

Annars finns Berg & Partner, där tog jag mitt.
Där kom jag i en grupp som höll på att utbilda sig till lastbilschaufförer.

Så om du slår en signal till någon av dem eller en annan utbildare så sätter dem dig i en grupp utan några problem.

Stämmer väl att Atlet tar emot privatpersoner, jag tog mitt kort där förra hösten.

Gå in på Atlets hemsida där finner du all info.
Citera
2008-04-09, 13:01
Medlem
Tabula_rasas avatar
Jag skaffade mitt truck-kort privat av itiro (www.itiro.se) i Stockholm.

Det lönade sig då jag fick jobb direkt pga kortet.

Om du skall flytta till norge kan det hända att bemanningsföretag ger dig utbildningen till ett rabatterat pris eller tom gratis. Men då måste det finnas behov samt att du måste ha jobbat för dem ett tag (så att de vet att du är seriös).

Skall du till Oslo får du jobb direkt om du har truck-kort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in