2008-04-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Du fattar galoppen vad glad jag blir
Försökte mest förstå varför du plötsligt utgick från att som du skrev "tjejerna måste ha fattat vad som skulle hända". Men okej, vi lämnar det. Jag tror vi håller med varandra, egentligen.
Citera
2008-04-07, 21:55
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Nej det menar jag inte. Jag menar att det är mer sannolikt att bli våldtagen på ett hotellrum, med ett gäng fyllekåta killar som du inte känner, än ett gäng fyllekåta killar du känner.

Varför?
Citera
2008-04-07, 22:01
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Varför?

Det är människor du litar på? som förhoppningsvis tycker hemskt mycket om dig. Jag tror personligen det är lättare att våldta en kvinna man inte känner i en sådan situation. Dessutom bör väl vänner besitta spärrarna som andra inte har?
Citera
2008-04-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarLit
Med din och Liithium´s inställning till det hela så kommer ni garanterat vara nästa offer under samma omständigheter,
begriper ni ingenting? Befinner ni er i en skyddadverkstad eller? Klättra ut i verkligheten och inse hur det ser ut.
Men ute i verkligheten riskerar vi ju att bli våldtagna och är därmed dumma i huvudet som vistas där? Eller hur var det nu?

Poängen med allt det här är att det aldrig är offrets fel, hur stor risk denne än utsatt sig för (sen kan man alltid diskutera om situationen hade kunnat undvikas, men har det egentligen med själva brottet och skulden till det att göra?). Alla utsätter sig för risker, alltid. Det går inte att undvika alla. Guldlockiga vita killar våldtar också, pappor våldtar, pojkvänner våldtar. Det är klart man ska vara försiktig, men man kan aldrig undvika allt farligt. Samtidigt kan man aldrig skylla ett brott på att någon varit oförsiktig, eller rentav dum.

Over and out!
Citera
2008-04-07, 22:04
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Det är människor du litar på? som förhoppningsvis tycker hemskt mycket om dig. Jag tror personligen det är lättare att våldta en kvinna man inte känner i en sådan situation. Dessutom bör väl vänner besitta spärrarna som andra inte har?

Men vi kan vara överens om att det inte är ett normalt förfarande att män våldtar kvinnor ens i efterfestsituationer?
Citera
2008-04-07, 22:05
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Det må så vara, men fortfarande är en överväldigande majoritet män inte våldtäktsmän. De må hoppas eller förvänta sig sex, men det normala är att när en tjej inte vill, så lämnar de henne ifred.

Absolut, vilket jag självklart borde tagit upp i inlägget, men eftersom jag själv inte på långa vägar skulle anses som våldtäktsbenägen så såg jag det som självklart och utelämnade det.
Vilket jag sett i efterhand borde insett skulle leda till missförstånd.
Citera
2008-04-07, 22:07
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Men vi kan vara överens om att det inte är ett normalt förfarande att män våldtar kvinnor ens i efterfestsituationer?

Rent allmänt, nej - och det tycker jag säger sig självt. I det sammanhanget som presenterades här är det dock annorlunda enligt mig.
Citera
2008-04-07, 22:08
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Inte svenska män.
Citera
2008-04-07, 22:12
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ungefär som tre hockeyspelare är det?
Tänker du på något speciellt tillfälle med tre hockeyspelare inblandade som är relaterat till våldtäkt?
Citera
2008-04-07, 22:15
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liithium
Dra åt helvete, kom tillbaka när du vet vad du snackar om.

Så sa säkert dom 2 flickorna den här tråden handlar om också.
Citera
2008-04-07, 22:18
Medlem
fraess avatar
Otroligt naivt av flickorna, men att lasta dem helt och hållet för sin dumdristighet är orättvist. Jag tycker att media och samhället bär ett visst ansvar som lurar människor att tro att somalier och liknande är som alla andra. Farliga grejjer det där med politisk korrekthet...
Citera
2008-04-07, 22:25
Medlem
Citat:
Umm det där köper jag inte, om man hänger med en kille hem från krogen eller whatever kan man ju inte räkna med att bli våldtagen? Att sedan kalla folk för luder är väl mer ett tecken på att du av någon anledning är avundsjuk?

Nej, men följer man med en kille hem från krogen och vidare in i hans lägenhet så är man nog liiiiiite intresserad av att smaka stock. Och han har räknat med att slicka fisk.

Och har man då som grabb pröjsat drinkar hela kvällen och taxi (+ hotellrum) så lackar man stenhårt ifall tjejen sen inte vill och det framkommer att hon mest var intresserad av en gratiskväll.
Skillnaden sen mellan invandrare och svenskar är att invandraren startar en våldtäkt där han tror att han kan få henne att ändra sig medan svensken kastar ut kvinnan.

I merparten av liknande gruppvåldtäkter har nog kvinnan tänkt att ha sex...med EN man. Sen när kusinen, farsan och farfar oxå blir inbjudna av killen så säger tjejen ifrån och är inte intresserad längre. Sen är gruppvåldtäkten ett faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in