2008-04-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Du menar inte varje ensamstående ratad svensk man..?

Nej jag menar sjuka idioter som tror att de kan vara motstående könet utan att genom gå en transsexuell operation som t.ex. feminister.
Citera
2008-04-14, 20:33
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogga9
Var det så tydligt? Du läser mig som en öppen bok, lilla stumpan. Självklart är jag tjurig över att du inte tycker att jag är pojkvänsmaterial. Ända sedan jag läste dina första bedårande inlägg har min FB-kuk på 35 stolta cm varit reserverade för dina mjuka läppar. Vad tror du, kan det bli du och jag en dag? Om jag lovar att bli mer uppåtgående? Du kan väl tänka på det iallafall?

Ärligt talat jag förväntade mig inte något bemötande av mina argument. Du förvränger bara vad alla säger, vägrar se saker i sitt sammanhang och försöker inte ens föra diskussion. Ditt påstående att man bara för att man aktar sig för vissa män vid vissa tidpunkter vid vissa platser måste anta att alla män är våldtäktsmän är bara löjligt. Bara för att man låser cykeln antar man inte att alla män är cykeltjuvar, man antar att vissa är det och de försöker man skydda sig mot. Man ska anta att vissa män är våldtäktsmän och 4 blattar som bjuder en på "efterfest" in på sena natten ska man akta sig för. Inte för att de nödvändigvis är våldtäktsmän, men de är jävligt mycket mer benägna att vara det och situationen de bjuder in dig till gör dig väldigt sårbar.

Nej, det kan inte bli du och jag. Jag sänker inte min standard för att höja andras.

Diskussionsförmågan är inte du riktigt i position att uttala dig om. Empiriskt har du ju gång på gång bevisat att du inte fixar att föra sammanhängande resonemang överhuvudtaget. Inte heller begriper du vad som skrivs till dig. Och som ett brev på posten leder din bristande förmåga till att du får du frisläpp och slänger dynga till höger och vänster.

Mitt påstående är som följer:
Om man dividerar om vad ett våldtäktsoffer borde eller inte borde ha gjort för att hon inte skulle ha blivit våldtagen, så överför man ansvaret för våldtäkten till våldtäktsoffret. Problemet med ditt resonemang om "vissa" män är att det inte står i pannan vilka dessa "vissa" män är. Därför blir konsekvensen att tjejer måste utgå ifrån att alla män är potentiella våldtäktsmän, eftersom de annars, om de blir våldtagna, blir medskyldiga till det brott som begås emot dem.
Citera
2008-04-14, 20:36
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Nej jag menar sjuka idioter som tror att de kan vara motstående könet utan att genom gå en transsexuell operation som t.ex. feminister.

Nu missade du nog något väsentligt igen. Du skrev: "Varje svensk man vet precis vad jag menar" varpå jag svarade "Du menar inte varje ensamstående ratad svensk man..?"

Försök igen.
Citera
2008-04-14, 20:51
Medlem
Citat:
Nu missade du nog något väsentligt igen. Du skrev: "Varje svensk man vet precis vad jag menar" varpå jag svarade "Du menar inte varje ensamstående ratad svensk man..?"

Försök igen.

Jaha jag trodde att du i dina svepande drag syftade på män utan kuk?
Citera
2008-04-14, 21:07
Medlem
RoscoTanners avatar
Citat:
Jag menar att men:et du m fl använder i samma andetag som du förvisso erkänner en våldtäkt som en våldtäkt representerar något.
Se här:

"Våldtäkt ja, men hon skulle inte följt med dem."
"Visst blev hon våldtagen, men hon var ju full."
"Jo jo, det var våldtäkt, men hon är ju en slampa."

Inser du på allvar inte att ovanstående överför ansvaret för våldtäkten från våldtäktsmannen till offret?

Det finns inget att inse, då du än en gång är ute och bygger halmgubbar. Mitt men betyder exakt vad det står för i den kontext där jag skrev det och har inget med de av dig ovanstående påståendena att göra.

Citat:
Nej, min tanke går ut på att det är helt riktigt att utgå ifrån att män inte är våldtäktsmän. Det betyder inte att det inte existerar våldtäktsmän. Det betyder att man inte är korkad som utgår ifrån att män inte våldtar utan att man snarare är korkad om man utgår ifrån att de gör det.

Än en gång är du ute och överkollektiviserar. Du vet att några män våldtar. Således är det korkat att förenkla resonemanget till endera av dina exempel. Det korrekta är att utgå från att de flesta inte våldtar men att några gör det (då det är det som överensstämmer med verkligheten och inte med något ideologiskt vinklat dravel man suttit och tänkt ut hemma på kammaren).

Citat:
Vad du inte verkar begripa är att eftersom det inte gör det, så innebär det i praktiken - alldeles oavsett människors egenskaper - att en tjej med ditt resonemang måste utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän.

Nej, det betyder det inte.

Citat:
Ska ditt resonemang appliceras i verkligheten innebär det att närhelst jag träffar en man, måste jag utgå ifrån att han är åtminstone potentiell våldtäktsman.

Ja, det betyder det, under förutsättning att du inte har den minsta kännedom om vem du träffat. Om du helt slumpmässigt träffar en person så finns sannolikheten att det är en våldtäktsman. Kan även vara en mördare eller kanske t o m din framtida make. Du kan inte veta det och det är därför vi människor varit så fiffiga så att vi utvecklat processen lära känna varandra. Genom den processen kan man, hör och häpna!, bilda sig en uppfattning om vem den andra är. Ännu fiffigare är att om man går genom processen under en viss tidsperiod kan man för väldigt många med väldigt hög träffsäkerhet helt utesluta att de skulle vara våldtäktsmän. Prova den processen, rekommenderas starkt!

Citat:
Begriper du inte att med ditt resonemang drabbas också du - trots att du inte har den minsta tanke på att våldta någon?

Med tanke på alla sjuka idioter som existerar skulle jag se det som ett osundhetstecken om personer som inte känner mig automatiskt utgick från att jag var en hyvens kille. För det betyder ju att de också gör det för alla andra och då tappar jag ju min fördel bestående i att jag faktiskt är det på riktigt.
Citera
2008-04-14, 22:13
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Jaha jag trodde att du i dina svepande drag syftade på män utan kuk?

Några sådana känner jag inte. De torde vara få och de som finns betraktar sig nog som kvinnor.
Citera
2008-04-14, 22:17
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoscoTanner
Det finns inget att inse, då du än en gång är ute och bygger halmgubbar. Mitt men betyder exakt vad det står för i den kontext där jag skrev det och har inget med de av dig ovanstående påståendena att göra.

Du skrev "Detta är ingen förmildrande omständighet för våldtäktsmännen [...], men det är en avgörande faktor som påverkar hur de här tjejerna undviker trubbel i livet i generell mening."

På vilket sätt menar du att ditt "men" skiljer sig från mina exempel?
Du är lite mer omständlig när du skriver, men innebörden är exakt samma sak. Men:et är sk konjunktiv som betyder ungefär "vilket dock motsägs eller inskränks av". Det är ett invändande. Det inser du väl i alla fall..?
I ditt fall använder du eventuell "dumhet" som ett inskränkande av det faktum att de blivit våldtagna. Dvs, förenklat så blev de inte riktigt våldtagna.

Citat:
Än en gång är du ute och överkollektiviserar. Du vet att några män våldtar. Således är det korkat att förenkla resonemanget till endera av dina exempel. Det korrekta är att utgå från att de flesta inte våldtar men att några gör det (då det är det som överensstämmer med verkligheten och inte med något ideologiskt vinklat dravel man suttit och tänkt ut hemma på kammaren).

Nej, det betyder det inte.

Nej, det gör jag inte. Om man ska överföra ansvaret för våldtäkter på de som blir våldtagna är det skitsamma att det bara är några som våldtar - vi vet ju inte vilka som gör det. Därför måste jag utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän. Om nu ansvaret ligger på mig att inte bli våldtagen.

Citat:
Ja, det betyder det, under förutsättning att du inte har den minsta kännedom om vem du träffat. Om du helt slumpmässigt träffar en person så finns sannolikheten att det är en våldtäktsman. Kan även vara en mördare eller kanske t o m din framtida make. Du kan inte veta det och det är därför vi människor varit så fiffiga så att vi utvecklat processen lära känna varandra. Genom den processen kan man, hör och häpna!, bilda sig en uppfattning om vem den andra är. Ännu fiffigare är att om man går genom processen under en viss tidsperiod kan man för väldigt många med väldigt hög träffsäkerhet helt utesluta att de skulle vara våldtäktsmän. Prova den processen, rekommenderas starkt!

Och hur ska jag kunna lära känna någon som jag ska utgå ifrån är våldtäktsman, tänker du?
"Pelle kan vara våldtäktsman, men nu testar jag och lär känna honom för att se om han är det eller inte. Oops, det var han. Attans." ?

Citat:
Med tanke på alla sjuka idioter som existerar skulle jag se det som ett osundhetstecken om personer som inte känner mig automatiskt utgick från att jag var en hyvens kille. För det betyder ju att de också gör det för alla andra och då tappar jag ju min fördel bestående i att jag faktiskt är det på riktigt.

Det är väl irrelevant om du är hyvens eller inte - det är ingen som hinner ta reda på det om de ska utgå ifrån att du är våldtäktsman.
Senast redigerad av Molson Canadian 2008-04-14 kl. 22:22.
Citera
2008-04-14, 22:47
Medlem
RoscoTanners avatar
Citat:
Du skrev "Detta är ingen förmildrande omständighet för våldtäktsmännen [...], men det är en avgörande faktor som påverkar hur de här tjejerna undviker trubbel i livet i generell mening."

På vilket sätt menar du att ditt "men" skiljer sig från mina exempel?
Du är lite mer omständlig när du skriver, men innebörden är exakt samma sak. Men:et är sk konjunktiv som betyder ungefär "vilket dock motsägs eller inskränks av". Det är ett invändande. Det inser du väl i alla fall..?
I ditt fall använder du eventuell "dumhet" som ett inskränkande av det faktum att de blivit våldtagna. Dvs, förenklat så blev de inte riktigt våldtagna.

Jag avslutade bisatsen i meningen med orden trubbel i livet i generell mening, vilket är ganska viktigt om man ärligt ska bedöma vad jag avsåg att förmedla. Men du visar enbart gång på gång att du inte har något som helst intresse av att förstå vad andra menar, utan blott ett eget intresse av att ha tolkningsföreträde när det gäller att bestämma innebörden av det.

Resten orkar jag inte kommentera då du än en gång misstolkat alt. förvrängt allt jag skrev till något helt annat än vad det var. Jag försökte i alla fall, men jag nöjer mig där. Lycka till!
Citera
2008-04-15, 11:11
Medlem
Brandbils avatar
OT raderat. Känslor är fina, men tänk på att hålla diskussionen på en bra nivå.

//mod
Citera
2008-04-15, 11:34
Medlem
I vissa fall har de sig själva att skylla för våldtäkterna, man kommer aldrig kunna få tag i alla våldtäktsmän däremot kan man själv förhindra att man blir våldtagen.
Citera
2008-04-15, 11:49
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Jag ser ner på svenska feminister eftersom allt de åstadkommit är en halvering av priset på svensk arbetskraft samtidigt som de inte längre uppfyller sin biologiska funktion. Den svenska befolkningen skulle utan invandring stadigt minska i omfång. Detta är feministernas fel, ingen annans.
De få KVINNOR som finns kvar högaktar jag. Problemet är att de gifte sig innan de fyllt 23 och är därmed borta ur leken för mig. Det finns bara begagnade sprutluder till kravmaskiner kvar som bara skall ha och ha och ha men inte kan ge något vettigt tillbaka. Inte särskillt intressanta med andra ord och absolut inte värda något.
Varför ska kvinnor om de nu önskar (vilket många bevisligen gör) förvägras att delta i samhället utanför hemmet i samma utsträckning som män? Är vi rädda för att människosläktet ska dö ut för att svenska kvinnor yrkesarbetar är väl det rimliga att männen delar ansvaret för hem och barn. Få kvinnor, och även få män, sätter sig emot detta i teroin, det är i praktiken det faller.
Av vilken anledning ska vi sträva efter att bevara ett mönster som uppenbarligen gått ur tiden och nästan ingen önskar tillbaka?
Citera
2008-04-15, 11:57
Medlem
H.E.L.s avatar
Summan av kardemumman är att dessa flickor nog passar sig extra noga att följa med ett gäng negrar igen.
Ta lärdom av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in