Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Jag menar att men:et du m fl använder i samma andetag som du förvisso erkänner en våldtäkt som en våldtäkt representerar något.
Se här:
"Våldtäkt ja, men hon skulle inte följt med dem."
"Visst blev hon våldtagen, men hon var ju full."
"Jo jo, det var våldtäkt, men hon är ju en slampa."
Inser du på allvar inte att ovanstående överför ansvaret för våldtäkten från våldtäktsmannen till offret?
Det finns inget att inse, då du än en gång är ute och bygger halmgubbar. Mitt
men betyder exakt vad det står för i den kontext där jag skrev det och har inget med de av dig ovanstående påståendena att göra.
Citat:
Nej, min tanke går ut på att det är helt riktigt att utgå ifrån att män inte är våldtäktsmän. Det betyder inte att det inte existerar våldtäktsmän. Det betyder att man inte är korkad som utgår ifrån att män inte våldtar utan att man snarare är korkad om man utgår ifrån att de gör det.
Än en gång är du ute och överkollektiviserar. Du vet att några män våldtar. Således är det korkat att förenkla resonemanget till endera av dina exempel. Det korrekta är att utgå från att de flesta inte våldtar men att några gör det (då det är det som överensstämmer med verkligheten och inte med något ideologiskt vinklat dravel man suttit och tänkt ut hemma på kammaren).
Citat:
Vad du inte verkar begripa är att eftersom det inte gör det, så innebär det i praktiken - alldeles oavsett människors egenskaper - att en tjej med ditt resonemang måste utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän.
Nej, det betyder det inte.
Citat:
Ska ditt resonemang appliceras i verkligheten innebär det att närhelst jag träffar en man, måste jag utgå ifrån att han är åtminstone potentiell våldtäktsman.
Ja, det betyder det, under förutsättning att du inte har den minsta kännedom om vem du träffat. Om du helt slumpmässigt träffar en person så finns sannolikheten att det är en våldtäktsman. Kan även vara en mördare eller kanske t o m din framtida make. Du kan inte veta det och det är därför vi människor varit så fiffiga så att vi utvecklat processen
lära känna varandra. Genom den processen kan man, hör och häpna!, bilda sig en uppfattning om vem den andra är. Ännu fiffigare är att om man går genom processen under en viss tidsperiod kan man för väldigt många med väldigt hög träffsäkerhet helt utesluta att de skulle vara våldtäktsmän. Prova den processen, rekommenderas starkt!
Citat:
Begriper du inte att med ditt resonemang drabbas också du - trots att du inte har den minsta tanke på att våldta någon?
Med tanke på alla sjuka idioter som existerar skulle jag se det som ett osundhetstecken om personer som inte känner mig automatiskt utgick från att jag var en hyvens kille. För det betyder ju att de också gör det för alla andra och då tappar jag ju min fördel bestående i att jag faktiskt är det på riktigt.