Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Dvs, kvinnor skall utgå ifrån att alla män är våldtäktsmän. Det står ju dessvärre inte i pannan på dem.
Här är en enkel metod som alla kan (och enligt min mening BÖR) följa: Låtsas att det står: "Våldtäcktsman", "Mördare", "Rånare" eller helt enkelt "Hot mot min egen person" i pannan på ALLA i din omgivning som du inte känner, och handla sedan därefter.
Detta meddelande i pannan kan du senare gradvis börja ignorera när du blir mer och mer bekant med personen ifråga och är säker på dennes intentioner. Ifrågasätt denna säkerhet hela tiden också te.x "Borde jag verkligen vara säker på den här snubben jag nyss träffat på krogen, enbart för att han VERKAR snäll och trevlig?" och applicera sedan rimligt förnuft.
Detta tankesätt är något som ALLA borde ha när de är ute och rör sig på neutral mark (dvs. krogen, stan etc.) och ta hänsyn till de faktorer som finns. Te.x så behöver man inte springa åt andra hållet för att en potentiell rånare (främmande människa) dyker upp om man befinner sig på en plats med väldigt många vittnen. Råkar man ut för samma händelse sent på kvällen när det är få människor ute så är det visare att undvika enstaka främlingar.
Kort och gott, utgå ifrån att alla du inte känner ordentligt är ett hot mot din egna person (och detta oavsett om det är män eller kvinnor) och agera på det sättet som verkar rimligast i förhållande till det potentiella hotet samt andra faktorer, så minskar du på egen hand risken att bli utsatt för något brott. Om du går med inställningen att alla omkring dig som du inte känner kan vara ett hot så är du mer beredd om det faktiskt visar sig att personen ifråga hotar dig (oavsett om hotet är direkt visar, eller om personen försöker förleda dig genom en fasad).
Dessa två tjejer i tidningsartikeln följde uppenbarligen inte denna metod, se själv hur det gick för dem. Livet kan vara som ett hasardspel ibland, if you gamble you will lose eventually...