Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-04-11, 14:51
Medlem
dePauls avatar
Jag har en ännu bättre jämförelse. Snövit skriver såhär:
"Det är klart man utgår från Stockholm, jag är också Stockholmare som bara råkar bo någon annanstans just nu."

Ponera att det i vårt imaginära fall handlar om en kinesisk flykting i Sverige. Hans resonemang skulle kunna gå ungefär såhär: Klart man utgår från Peking, jag är ju trots allt Pekingbo som råkar bo någon annanstans just nu.

Peking tillhör ju trots allt världens folkrikaste städer .

~Paul~
Citera
2008-04-11, 14:55
Bannlyst
vart får man tag på sniglar? Säljs de färdiga, i vitlökssmör? (stockholm)
Citera
2008-04-11, 14:57
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontanellmannen
vart får man tag på sniglar? Säljs de färdiga, i vitlökssmör? (stockholm)

Finns att köpa fryst i skal med hela köret. Bäst är dock att köpa sniglar på burk, mecka in i tomma skal å sen på med vitlökssmör+lite annat jox. inn i ugnen å njut. Eller så skiter man i skalet (ej bokstavligt) å lägger snigelen (som egentligen är en snäcka) i "snigelgryta" å meckar över smöret.
Citera
2008-04-11, 15:07
Medlem
wiiiilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Finns att köpa fryst i skal med hela köret. Bäst är dock att köpa sniglar på burk, mecka in i tomma skal å sen på med vitlökssmör+lite annat jox. inn i ugnen å njut. Eller så skiter man i skalet (ej bokstavligt) å lägger snigelen (som egentligen är en snäcka) i "snigelgryta" å meckar över smöret.

haha vad jag kan ha dålig humor ibland
Citera
2008-04-11, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
hm, vet att det finns (med skal, på burk), i iaf spanien, så det borde väl inte vara omöjligt att hitta det här i sverige? orkar inte joxa, bara hälla upp i en boir-marie et voila.
Citera
2008-04-17, 15:02
Medlem
verner&verner ?
Citera
2008-04-17, 15:06
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil_farny
verner&verner ?
Har tyvärr kursat.

~Paul~
Citera
2008-04-17, 15:08
Medlem
Indianpundares avatar
Har alltid undrat hur sniglar smakar, hur?
Citera
2008-04-17, 15:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indianpundare
Har alltid undrat hur sniglar smakar, hur?

Om du äter dom i vitlök som är det vanligaste:typ ingenting.smakr mest vitlök. Jag brukar säga att det smakar "skog" typ lite som en svamp. Samma konsistens också. Fan, nu blev jag så sugen på sniglar så imorgon överraskar jag tanten med det så blir det fett på nålen garanterat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in