2008-04-07, 03:53
Medlem
Har en Ibook och kör OSX tiger. Hur gör man en screendump med Mac? vilka är snabbtangenterna för det?
Citera
2008-04-07, 05:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Har en Ibook och kör OSX tiger. Hur gör man en screendump med Mac? vilka är snabbtangenterna för det?

Shift + Kringla + 1
Citera
2008-04-07, 06:26
Bannlyst
Shift-Kommando-3 tar bild på hela skärmen
Shift-Kommando-4 trollar fram ett litet kryss med vilket du kan välja en bit av skärmen att fotografera.
Citera
2008-04-07, 07:23
Medlem
cmd+shift+4 och sen space gör att du kan ta en bild av valt fönster.
Citera
2008-04-07, 07:35
Medlem
karlans avatar
Följdfråga: Hur gör man enklast för att spela in en video med det på skärmen?
Vilket program är stabilast och bäst? Palla med några större prestanda-försämringar för att rippa till video
Citera
2008-04-07, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlan
Vilket program är stabilast och bäst? Palla med några större prestanda-försämringar för att rippa till video

Desktop video recorder?
Citera
2008-04-07, 10:14
Medlem
Jag glömmer lätt kortkommandon, det är så många att hålla reda på. Öppnar alltid programmet Skärmavbildning när jag skall ta skärmdump eller ta kort på endast en ruta.
Citera
2008-04-08, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlan

Jag använder iShowU, mycket bra, dock ej gratis. Men så finns ju SerialSeeker

iShowU
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29337
Citera
2008-04-08, 09:34
Medlem
Jag vill inte verka petig men det är skillnad på MAC och Mac. MAC står för Media Access Control och Mac är operativsystemet som Apple använder sig av.
Citera
2008-04-08, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oliverwide
Jag vill inte verka petig men det är skillnad på MAC och Mac. MAC står för Media Access Control och Mac är operativsystemet som Apple använder sig av.
Hehe, nej, Mac är datorer som Apple tillverkar. OS X heter operativsystemet.
Citera
2008-04-08, 09:42
Medlem
Båda har rätt skulle jag vilja säga. Operativsystemet heter "Mac OS X" och datorerna heter "MacBook" och liknande.. Det viktiga är att MAC är något annat.
Citera
2008-04-08, 13:08
Medlem
kongolasse12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oliverwide
Båda har rätt skulle jag vilja säga. Operativsystemet heter "Mac OS X" och datorerna heter "MacBook" och liknande.. Det viktiga är att MAC är något annat.

Macintosh är ju en produktserie av Apple tillverkade datorer, innan den första macintoshen kom så hette de ju Apple I, Apple II och LISA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in