2008-04-06, 16:53
Medlem
Stormfires avatar
Den 24 februari år 2010 möter du en person som i hemlighet under lång tid arbetat med en tidsmaskin. Det är en ren slump att den här personen valde att berätta om sin tidsmaskin för just dig. Han ger dig även möjligheten att göra en resa med den. Han har ännu inte berättat i detalj om hur den fungerar, utan har endast berättat små delar av hur det hela fungerar för dig.

Du har endast möjligheten att resa tillbaka i tiden, inte framåt. Uppfinnaren berättar även att det inte finns någon möjlighet för dig att återvända till nutid. Den tid du väljer att förflytta dig till är även den tid du kommer fortsätta att leva i. Personen har även berättat att de minnen du har från den tid du nu lever i försvinner samma sekund som du lämnar den. Det här innebär att du inte skulle komma ihåg vad du gjorde mellan 2004 - 2010 ifall du valde att resa tillbaka till år 2004. Din kropp kommer däremot inte att föryngras, du kommer fortfarande vara sex år äldre än du var år 2004.

Skulle du resa tillbaka för att åter igen få träffa en person du förlorat, skulle du resa tillbaka till den tid dinosaurierna levde, eller skulle du resa tillbaka till den tid kristus föddes? Valet är upp till dig.

Var vill du resa, varför vill du resa och vilka fördelar samt nackdelar tror du den här resan skulle innebära för dig?
Senast redigerad av Stormfire 2008-04-06 kl. 16:57.
Citera
2008-04-06, 17:19
Medlem
Dr. Sjökvists avatar
Så jag kan få åka tillbaka till 04, utan att minnas vad som har hänt mig de senaste sex åren, men vara i samma ålder som nu?

Då kan jag ju lika gärna be om att få bli sex år äldre nu på en gång. Det skulle ju inte vara någon mening med att återuppleva någonting som man inte minns att man upplevt.

Och hur fungerar det med att åka tillbaka längre än man var född? Ska man ha tappat allt sitt minne då? *suck*
Citera
2008-04-06, 17:27
Medlem
-Unstable-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormfire
, skulle du resa tillbaka till den tid dinosaurierna levde, eller skulle du resa tillbaka till den tid kristus föddes? Valet är upp till dig.

Eftersom man då enligt tidigare skrivna regel om att man inte har några minnen/erfarenheter torde alla resor längre bak än sin egen födelsedag vara rätt meningslösa, komma fram som en lallande 0-åring i en x-årings kropp kan omöjligt vara en bra utgångspunkt.
Citera
2008-04-06, 17:40
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Självklart skulle jag åka tillbaka till det datumet då ritningarna till tidsmaskinen gjordes. Stjäla dom och sedan sälja.
Citera
2008-04-06, 21:35
Medlem
Spår av nötters avatar
Ja.. det skulle vara väldigt udda. Vipps ut ur tomma intet står jag på en plats jag inte har en aning om vart den ligger (kanske), ser flera år äldre ut än vad jag ska vara. Och ingen förklaring finns varför jag en dag såg flera år äldre ut.

Gud, det vore ju helt och hållet meningslöst. Man skulle ju hamna i någon form av chock eftersom minnet av att gå in i tidsmaskinen också försvinner. Och helt plötsligt står man dit man ville komma innan minnet försvann. Fast äldre ochhelt förvirrad.
Citera
2008-04-07, 00:19
Medlem
adequates avatar
Med tanke på hela inga-minnen-kvar-aspekten skulle jag nog vänligt men bestämt be uppfinnaren att göra om och göra rätt.
Citera
2008-04-07, 03:28
Bannlyst
Inte om man inte blir yngre ännu. Om man fick göra om sitt liv så ja.
Citera
2008-04-07, 17:00
Medlem
Grumbledocks avatar
Skulle bli skumt att vakna upp med en kropp som är x är äldre än ens psyke och dessutom hurs skulle det påverka familj/vänner?
VAd händer om amn reser långt tillbaka, blir man då ett "pucko" helt utan några kunskaper i en främmande värld? Man skulle nog gå under rätt så snabbt...
Citera
2008-04-07, 17:04
Medlem
Agoges avatar
skulle ringt snuten och sagt en narkotikapåverkad person tror han uppfunnit en tidsmaskin och försöker få hem mig till han för att peta i mitt dajmkryss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in