2008-04-08, 14:59
Medlem
Baffess avatar
Steget från överfal, sexuellt ofredande och våldtäkt till mord på ett barn känns oerhört långt. Han måste ha sjuknat till rätt redigt iom att det verkar överlagt med!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det skulle vara intressant med mera information om den gripne AE från er med Hofors/Torsåker-anknytning. Snackades det om honom? Är han en enstöring eller har han vänner? Historier från skoltiden? Allt för att ge mer bakgrund kan vara intressant.
Om någon kan PM:a namnet på honom till mig så skall jag luska på jobbet imorgon... jag har arbetskamrater från Hofors och bor ganska nära själv.
Citera
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det skulle vara intressant med mera information om den gripne AE från er med Hofors/Torsåker-anknytning. Snackades det om honom? Är han en enstöring eller har han vänner? Historier från skoltiden? Allt för att ge mer bakgrund kan vara intressant.
Jag umgicks med honom när jag var yngre. Inte fan visade han några tendenser på att vara så knäpp då. Eller det var en kompis till honom jag umgicks med och fick A på köpet så att säga.
Det jag vet om honom har jag redan berättat. Hur han stod i damernas omkl.rum och runkade i damtrosor, hur han blottat sig lite överallt osv...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vad menar du med naturlig färväg?

Är den bekantes hem beläget så att hans besökare normalt har anledning att köra på den vägen där den misstänkte har fotograferats? Naturligtvis är detta ingen fråga vi kan besvara, försåvitt ingen vet vem den bekante är. Jag ville bara uttrycka mina egna funderingar om vad jag är nyfiken på.

Citat:
Det är nog väldigt troligt att de hittar det i sådana fall.

Och det skulle förstås innebära att det är osannolikt att han kommer undan om han nu är den skyldige. Gärningsmannen måste rimligtvis ha fört bort henne i sin bil. Han kan inte ha sprungit ut med henne i skogen och gömt kroppen där sökuppbådet inte skulle ha hittat den vid det här laget.
Citera
Medlem
m68s avatar
Om hon nu blivit indragen i en bil, har hon då blivit drogad? För hålla fast en unge och dra upp cykeln och täcka över den verkar jobbigt.
Eller kände hon personen som sa till henne att vi lägger lite ris över cykeln så att ingen tar den medans vi är borta. (kan ju vara någon som svarat på hennes annons)
Senast redigerad av m68 2008-04-08 kl. 15:02.
Citera
2008-04-08, 15:00
Medlem
pelotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Jag resonerar sahar; har Silbersky accepterat sa tyder det pa att polisen har "hyfsade" bevis for att den gripne ar garningsmannen.

Att begära Silbersky som advokat är väl samma sak som att han erkänt? Jag kan inte påminna sig att han försvarat någon som visat sig oskyldig, däremot har han lyckats få en del som tyckts vara uppenbart skyldiga frikända på teknikaliteter.
Citera
2008-04-08, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
i lördags försvann hon, jag märkte inga nyheter förrän söndag. Är det inte väldigt ovanligt att ett barn försvinner där de anar brott? Det är väl inte konstigt att det skrivs om henne. Cykeln indikerar ju på brott.

Larmet kom 16:34 på lördagen, den här tråden startades 19:42 på lördagen med en artikel i Aftonbladet som källa, alltså var skriverierna igång väldigt tidigt.
Citera
2008-04-08, 15:03
Medlem
Baffess avatar
Är A en liten och "satt" kille?
Citera
2008-04-08, 15:04
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Min gissning är att de i alla fall fått fram delar utav registreringsnummret genom bilden.
De kan i vart fall inte ha hela. Då skulle han vara anhållen, möjligen till och med häktad, på sannolika skäl redan. Och jag tror inte att vi utifrån anhållandet ska sluta oss till att de har något alls.

Men har de en väsentlig del av registreringsnumret, då är de ju på påtagligt fastare mark. Och sannolikheten att hitta DNA-spår från flickan i bilen om hon har varit där är god. I synnerhet om det har varit nån typ av fysisk kamp. Gm kan naturligtvis ha lurat in flickan i bilen. Men skulle han kunna lura ut henne på något skumt ställe också, utan att behöva slita ut henne?
Citera
2008-04-08, 15:04
Medlem
AnnaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baffes
Är A en liten och "satt" kille?
Mer som en geléklump. I alla fall var han det innan.
Citera
2008-04-08, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Om hon nu blivit indragen i en bil, har hon då blivit drogad? För hålla fast en unge och dra upp cykeln och täcka över den verkar jobbigt.

En gärningsman kan ha slagit henne medvetslös eller till och med dödat henne, avsiktligt eller oavsiktligt, innan han fick in henne i bilen.
Citera
2008-04-08, 15:07
Medlem
Baffess avatar
En kagge som hänger ner över jeansen typ? Ser ut mer som en som fått åka med i lastbilen än någon som kör den? Lite "dagcentervarning" typ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in