2008-04-05, 14:39
Medlem
Tja.

På jobbet så snackade jag lite med en kompis som sa att han hade sett filmer/dokumentärer om 13 mystiska kristall skallar som ska vara utspridda runt om i världen.

Av det jag såg på youtube så har man hittat 5 av de. De ser väldig komplicerade ut och om det nu är från längesen så är det en klar bevis för min del att människan inte var primitiv på sin tid.

Vad är dessa skallar? Vad ska de göra tillsammans om de blir hittade?

Nån som vet mer om dessa crystal skulls och som kan rekommendera filmer/dokumentärer på de? Orka sitta på youtube när varje klipp är 2 minuter.
Citera
2008-04-05, 15:04
Medlem
Cryxs avatar
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

http://www.imdb.com/title/tt0367882/

Citera
2008-04-05, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

http://www.imdb.com/title/tt0367882/

Haha, kom också att tänka på den.

Skämt åsido så läter det här om de 13 kristallskallarna mer som en myt. Jag menar, hur vet man att de är just 13 stycken till antalet? Hur vet man att kristallskallarna är sammanlänkade - alltså att de kommer från en och samma källa? Finns det någon gammal bevarad skrift som berättar om dessa skallar, eller är det helt enkelt bara någon hittepå-historia?

Själv tror jag mer på det sistnämnda.

Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Nån som vet mer om dessa crystal skulls och som kan rekommendera filmer/dokumentärer på de? Orka sitta på youtube när varje klipp är 2 minuter.

Pröva sök på The Pirate Bay, och se vad du kan hitta.
Senast redigerad av Krumbukto 2008-04-05 kl. 15:21.
Citera
2008-04-05, 15:25
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Tja.

På jobbet så snackade jag lite med en kompis som sa att han hade sett filmer/dokumentärer om 13 mystiska kristall skallar som ska vara utspridda runt om i världen.

Av det jag såg på youtube så har man hittat 5 av de. De ser väldig komplicerade ut och om det nu är från längesen så är det en klar bevis för min del att människan inte var primitiv på sin tid.

Vad är dessa skallar? Vad ska de göra tillsammans om de blir hittade?

Nu var inte människan mer primitiv på den tiden heller. Men att det skulle bevisa teknologiska kunskaper av samma mått som vi har idag är inte hållbart. De flesta argument kring att olika antika föremål från jordens alla hörn skulle belysa detta bygger i regel på dålig kunskap om kulturen ifråga, eller av metoder som kan ha användts
Citera
2008-04-05, 16:00
Bannlyst
du kan inte posta youtube länkarna då? vore intressant att få se om det är ngt vettigt
Citera
2008-04-05, 16:11
Medlem
Superbowls avatar
En skalle kan ses i Galleri nummer 25 på Britsh Museum i en utställning som heter Living and Dead
Citera
2008-04-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krumbukto
Skämt åsido så läter det här om de 13 kristallskallarna mer som en myt. Jag menar, hur vet man att de är just 13 stycken till antalet? Hur vet man att kristallskallarna är sammanlänkade - alltså att de kommer från en och samma källa? Finns det någon gammal bevarad skrift som berättar om dessa skallar, eller är det helt enkelt bara någon hittepå-historia?

Själv tror jag mer på det sistnämnda.

De va nått om att Mayaindianerna hade sagt att de finns 13 stycken, de tillsammans ska ge ut en enorm kunskap om alltet och 2012. jag tror också att de ska ha sagt att jorden har gått under 5 gånger innan, definition på "gått under" kan betyda olika.

Skallarna ser lika ut, iallafall de 5 de hittat. Skillnaderna är formen på skallarna, då vissa ser ut som människohuvud och andra mer som utomjordiska huvud, och materialet är desamma på de 5. Av de ja sett och hört av kompisen är just de här allt ja har fått för mig, de e därför ja letar efter nån dokumentär som kan komplettera allt de här.
Citera
2008-04-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundartugg
du kan inte posta youtube länkarna då? vore intressant att få se om det är ngt vettigt

eller så kan du skriva www.youtube.com och sen söka på crystal skull så får du upp lite. Och om du nu inte har armar då du sj inte kan söka så får du be nån vän hjälpa dig eller så kan du försöka skriva me dina tår. Har du inga tår heller, testa då med tungan.
Citera
2008-04-05, 21:11
Medlem
Cybertrons avatar
Pulse69

Du kanske ska prova att använda en sk sökmotor istället för att fråga här då? Det finns en som heter Google som funkar rätt bra men du kanske inte har några armar eller tår, vad vet jag.

Snäll som jag är så postar jag några länkar angående ämnet,:

http://english.pravda.ru/science/mysteries/18-09-2006/84497-maya-0

http://en.wikipedia.org/wiki/Crystal_skull

http://www.crystalinks.com/crystalskulls.html

http://wintersteel.homestead.com/Crystal_Skulls.html

http://www.mendhak.com/80-the-13-crystal-skulls.aspx

http://science.howstuffworks.com/crystal-skull.htm

Väldigt intressant läsning. Speciellt den länken som är fetstil. Läs den andra artikeln på den sidan, uppifrån.

Det står bla det här (skrivet 2005):

Citat:
A detailed analysis of the skull's surface has revealed that it was cut and polished with the sort of rotating wheel common in the jewellery houses of 19th-century Europe but absent in pre-Columbian America...

These two findings alone do not prove a fraud, but when scientists began to investigate the surface of the skull under a powerful electron microscope the doubts about the skull's origins began to be confirmed...

The scientists took impressions of the skull with the same flexible resin used by dentists to take precise impressions of teeth. This revealed minute rotary scratch marks around the eye sockets, teeth and cranium and was clear evidence that the sculpture had been cut and polished with a wheeled instrument - and the Aztecs never used the wheel...

Fan vad jag längtar till attt se Indiana Jones-filmen

PS: Mendhak-länken har bilder på FYRA av skallarna.

EDIT:

Men, åh andra sidan så säger Mendhaklänken något annorlunda (om The Mitchell-Hedges skallen):

Citat:
First, art critic Frank Dordland started investigating the strange skull. After a closer investigation, he discovered that the skull had a complicated system of lenses, prisms, and channels, creating unusual optical effects. The investigator was surprised to discover no signs of processing on the skull's perfectly polished surface. They couldn't be seen even with a microscope. Frank Dordland even addressed Hewlett-Packard, the famous company that specialized in crystal oscillators at that time, for a competent examination of the crystal.

The results were shocking not only for the scientist himself. The research by Hewlett-Packard in 1964 in a special laboratory revealed that the skull had been made long before the first civilizations appeared in that part of America where the skull was found. In addition, rock crystal of such perfect quality couldn'tt be found in that area. The most amazing thing was that the ancient skull weighing 5.13 kg, 203.4 mm long and 125.4 wide had been made of a whole crystal. This fact contradicted the laws of physics.

Hewlett-Packard experts analyzed the skull and discovered that it consisted of three or four joints grown together. After close analysis, they found out that the skull had been cut of one piece of crystal, together with the lower jaw. The rock crystal has a hardness that is slightly lower than that of topaz, corundum, and diamond; it can be cut with diamonds only. It is astonishing, but the ancient Indians managed to cut it somehow, and even made a lower jaw with the joints. Someone had made the skull of a whole crystal so carefully that it seemed that nobody had ever touched it. A kind of a prism was found at the back bottom of the skull; any ray of light that strikes the eye-sockets is reflected there. If you look into the eye-sockets, you may see the whole room reflected.

Hewlett-Packard experts say that the skull had been made regardless of all laws and rules. They surprisingly said: "The damned thing can't exist at all. Those who had done it had no idea of crystallography or of fiber optics. The people completely ignored the axis of symmetry, which was to prevent the crystal from splitting during processing. It is strange why it didn't split at that!" No matter how unbelievable it may seem, the strange crystal skull can be seen in the Museum of American Indians.

Researchers found that the skull had been carved against the natural axis of the crystal. Modern crystal sculptors always take into account the axis, or orientation of the crystal's molecular symmetry, because if they carve "against the grain," the piece is bound to shatter -- even with the use of lasers and other high-tech cutting methods.

To compound the strangeness, HP could find no microscopic scratches on the crystal which would indicate it had been carved with metal instruments. Dorland's best hypothesis for the skull's construction is that it was roughly hewn out with diamonds, and then the detail work was meticulously done with a gentle solution of silicon sand and water. The exhausting job -- assuming it could possibly be done in this way -- would have required man-hours adding up to 300 years to complete.

Det står även om de andra skallarna dom hittat, t ex:

Citat:
ET Skull
Also in the mid 80s, Joke van Dieten Maasland, who presently resides in Miami Beach, Florida, acquired a smokey quartz crystal skull from a dealer in Los Angeles. It was reported that this skull had been in the possession of a family in Guatemala, whose parents found the skull in 1906, while excavating a Mayan Temple. Joke credits the skull, which she calls E.T., as instrumental in a personal healing of a brain tumor. She shares the story in her book, Messengers of Ancient Wisdom.

"ET" is a smoky quartz skull originally found in the early 20th Century in Central America. It was given its nickname because its pointed cranium and exaggerated overbite make it look like the skull of an alien being. ET is part of the private collection of Joke Van Dietan, who tours with her skulls to share the healing powers she believes they possess.
Senast redigerad av Cybertron 2008-04-05 kl. 21:35.
Citera
2008-04-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybertron
Pulse69

Du kanske ska prova att använda en sk sökmotor istället för att fråga här då? Det finns en som heter Google som funkar rätt bra men du kanske inte har några armar eller tår, vad vet jag.

Det här kallas för forum om du nu inte visste det. Forumet är uppdelad i olika sektioner där man kan prata om olika saker. Jag har sett några klipp och pratade med kompisar om detta mystiska sak. Kom till flashback, letade upp den del där man kan ställa frågor och få hjälp om vad det är.

Jag har alltså inte gjort fel nånstans, men att fråga efter youtube klipp på forum? Då är man kanske inte speciellt intresserad av det. Då man vill ha allt framför sig, såsom en idiot ringde mig och frågade hur man kan kolla vädret genom Inernet, sånna människor är lata och inte så intresserade, de vill bara ha allt framför sig. jag däremot har sett och pratat om ett ämne som passar de här forumet. Om ja hade skitit i å skriva om ämnet så kanske ingen hade tatt upp det, men att fråga efter youtube klipp när man har internet OCH namnet på vad det man skriver om här är osannolikhet bevis på intelligens.

Så innan du dömmer mig, ta och se skillnaden mellan att få en diskution om crystal skulls och sen om nån som säger "ja orkar inte leta, ge mig lite klipp vafan..." men på lite mer "snällare" sett.
Citera
2008-04-06, 01:31
Medlem
nickoruts avatar
Fast å andra sidan är det väl inte säkert att det kommer upp samma dokumentär på youtube som den du sett och vill diskutera bara för att man skriver crystal skulls? Som att säga att nån ska hitta ufo-dokumentären på youtube...
Citera
2008-04-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Fast å andra sidan är det väl inte säkert att det kommer upp samma dokumentär på youtube som den du sett och vill diskutera bara för att man skriver crystal skulls? Som att säga att nån ska hitta ufo-dokumentären på youtube...

jag skrev crystal skulls på IE och FF, plus att jag har startat om datorn för att skriva crystal skulls på FF och IE igen. Det är EXAKT samma dokumentärer som dyker upp. Tror du de handlar om Pizza nästa gång man skriver crystal skulls på youtube? herrejävlar vad folk har blivit lata.

att skriva crystal skulls på youtube, gå ner så man inte klickar på indiana jones delen så finner man massa filmklipp.

men för er jävla lata och er som vill ha ALLT serverad för att ni varken har händer, ben, tunga eller ork att leta.

http://www.youtube.com/watch?v=XTOe7c0n-oc
http://www.youtube.com/watch?v=crkYCBY2PnA
http://www.youtube.com/watch?v=c5FZKFfSX-0

här har ni. lata jävlar.

Hur fan kan du ens jämföra "ufo dokumentär" med "crystal skulls?"
Det är som att jämföra "fotboll match" med "barcelona - arsenal 2008"

herrejävlar asså. det är BARA crystal skulls, ja lovar ..du kommer inte få upp hur man sätter på en kondom ...
Senast redigerad av Pulse82 2008-04-06 kl. 13:05.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in