2008-04-05, 02:52
Medlem
Tjena! Jag har ett litet problem.
Jag måste få igång skivan för att dela upp hårddisken men det går inte att boota. Det står ju : "Tryck på valfri tangent för att starta osv" men det händer ingenting oavsett hur mycket jag än trycker på alla knappar.
Vet någon vad detta kan bero på?
Citera
2008-04-05, 04:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FSB-111
Jag måste få igång skivan för att dela upp hårddisken men det går inte att boota. Det står ju : "Tryck på valfri tangent för att starta osv" men det händer ingenting oavsett hur mycket jag än trycker på alla knappar.

Varför måste du det? Partition Magic?
Citera
2008-04-05, 08:23
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Du har ett USB tangentbord som inte är enable'at i bios. Klicka runt lite och hitta något typ USB keyboard legacy support eller något liknande och klicka för det så skall du se att ditt tangentbord funkar... Om det inte är någon konstig Bluetooth variant dom kan vara lite struliga
Citera
2008-04-05, 12:14
Medlem
Okej, har fixat det där med hårddisken..Men nu verkar jag ha ett till problem Det verkar vara något fel med internet inställningarna, kan varken uppdatera Windows eller ens installera/logga in på msn.. Vad kan det bero på?
Senast redigerad av FSB-111 2008-04-05 kl. 12:39.
Citera
2008-04-05, 14:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Okej, har fixat det där med hårddisken..Men nu verkar jag ha ett till problem Det verkar vara något fel med internet inställningarna, kan varken uppdatera Windows eller ens installera/logga in på msn.. Vad kan det bero på?
Du kanske glömde installera drivrutinerna för nätverkskortet ?
Citera
2008-04-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Du kanske glömde installera drivrutinerna för nätverkskortet ?

Nej, det är fixat.
Citera
2008-04-05, 16:23
Medlem
kimdah2002s avatar
Kan du pinga något ? localhost ? routern ? default gateway ? dns servern ?

Vilken version av Vista pratar vi om ? Original OEM ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in