• 2
  • 3
2008-04-27, 21:59
Medlem
Abstruss avatar

Jäkligt bra svammel! Det som du nämner i övre delen har jag funderat mig galen på. Jag har dock tänkt lite annorlunda. Jag har tänkt att jorden kanske skulle kunna vara som en neutron eller proton som kretsar runt en atomkärna (solen). Haha såg föresten nu att det var det du skrivit. Hakade först upp mig på den biologiska biten. En intressant tanke är hur som haver vad som är störst respektive minst i kedjan. Finns det något störst eller minst? Enligt min mening måste det göra det för jag finner att begreppet oändligt är omöjligt.

Du tar upp meningen med livet. Tänk om vår mening med livet är så pass simpel att den bara går ut på att vi ska finnas här. Nu är jag ju inte så insatt i atomfysik att jag vet allt som finns i en atom och det gör väl inte forskarna för den delen heller. Men jag tror att det är möjligt att vi kan fylla någonslags funktion som vi inte själva är medvetna om att vi fyller. När vi tänker kanske vi frigör någonslags energi som behövs för att värma upp eller förflytta någon ting, bara för att komma med ett exempel.

Något kollektivt medvetande kan jag inte yttre mig om, låter osannolikt. Dock kanske inte omöjligt om vårt universum kanske skulle vara, ptja kanske en vitblodkropp. Då är ju vårt universums existensiella syfte att skydda en kropp mot infektionssjukdomar och på något sätt måste ju då vårt universum (den vite blodkroppen) få order om att göra detta. Är det isåfall från denna "världssjäl" vi får denna order ifrån?

Jag är i detta scenario mycket scheptisk till att buddha skulle kunna knäcka gåtan om "alltet" då han isf bara är en, ja en filur som inte ens är synlig på ett super-microskop.

Ditt dator exempel tar iallafall jag avstånd ifrån. Jag är ganska säker på att jag har en fivilja. Jag skulle ju t.ex kunna pissa i ett badkar, lägga mig i det för att sedan klättra upp på taket och skita i skorstenen. Något som jag har svårt att tro att någon data-nisse eller "universum-programerare " skulle koda in i mitt script.

Puh, det här var jobbigt. Om ni tycker att ovanstående är rent nonsense så bara skit i det, jag tycker själv nämligen också att det egentligen är det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in