2008-10-26, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av philip390
Vista är nog det sämsta operativsystemet jorden skådat(som kostar pengar alltså)... håller inte nånstans enligt mig.

Det kan jag verkligen hålla med om. Jag köpte en laptop för ca 1 vecka sedan och jag har redan fått köra om systemet en gång och nu börjar saker krascha igen. Datorn ska vara vista kompatibel från början och har dessutom fått installerat dubbelt så mycket RAM för att det ska fungera bättre men ändå är det helt fruktansvärt. Jag installerar inget mer än MSN, VLC och Firefox så jag fattar inte hur den kan krascha så snabbt. Visserligen stänger jag av allt vad anti-virus heter då jag är linuxskadad och inte är van vid att behöva ha 30 antivirus grejer som ligger och äter upp hastigheten. Dock finns viruset Norton ändå kvar eftersom det tydligen är immun mot avinstallation så lite mer än 3 dagar borde det väl klara sig?

Nej seriös så tror jag att Microsoft kommer att tappa en hel del marknad efter detta OS. Det finns undersökningar i USA som visar på att ca var 3:de amerikan tänker köpa en Mac vid nästa datorköp så någon nytta har ju i alla fall det jävla vista gjort.....

Dock måste jag faktiskt säga att jag blev positivt överraskad när jag upptäckte att skiten hittade mitt trådlösa nätverk efter bara en simpel omstart av routern.
Citera
2008-10-26, 03:18
Medlem
Ratchers avatar
Xp x64
Citera
2008-10-26, 09:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Nej seriös så tror jag att Microsoft kommer att tappa en hel del marknad efter detta OS. Det finns undersökningar i USA som visar på att ca var 3:de amerikan tänker köpa en Mac vid nästa datorköp så någon nytta har ju i alla fall det jävla vista gjort.....
Jag skulle nog sträcka mig så pass långt att jag rakt av säger att det inte är något annat än rent skitsnack om du inte kan hitta en bra källa. Vista är ingen flopp. Vista är inte ens dåligt. Att din laptop - som har ett klistermärke som säger att den klarar Vista - har problem borde väl rimligtvis vara tillverkaren som klantat sig, inte Microsoft?
Citera
2008-10-26, 15:15
Medlem
viktorslows avatar
Kan någon ge mig en enda BRA anledning till varför jag skulle välja Vista över Xp?
Citera
2008-10-27, 17:58
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorslow
Kan någon ge mig en enda BRA anledning till varför jag skulle välja Vista över Xp?
Superfetch!
Citera
2008-10-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktorslow

De flesta nya program utvecklas till vista och inte xp, och om du har en dator som klarar det så är vista ett galant op enligt mig.
Sitter själv på en speldator med xp, då spel och vista inte klickar riktigt än, och en surf/film/jobb laptop med vista.
Citera
2008-10-27, 18:19
Medlem
xp performance edition.. *lite*
Citera
2008-10-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jag skulle nog sträcka mig så pass långt att jag rakt av säger att det inte är något annat än rent skitsnack om du inte kan hitta en bra källa. Vista är ingen flopp. Vista är inte ens dåligt. Att din laptop - som har ett klistermärke som säger att den klarar Vista - har problem borde väl rimligtvis vara tillverkaren som klantat sig, inte Microsoft?

Polare med spillrans nya svindyra (enligt mig alltså ca 8-9k) datorer (stationära) anser också att Vista är kass. Vad är det som är bra med Vista då? Förutom nya versioner av directX som krävs för många spel så ser jag ingen anledning alls att ha helvetes OS:et installerat.
Citera
2008-10-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
xp performance edition.. *lite*

Det är faktiskt det bästa Windows OS jag någonsin har använt. Det går inte ens segt som det brukar göra.
Citera
2008-10-29, 02:29
Medlem
TheTranceMans avatar
XP är det bästa valet just nu för vista är buggar som fan, Jag har testat vista flera gånger men det slutar alltid med att jag installerar XP igen.

Som tillexempel med vista är att när jag har installerat drivrutinerna till ljudkortet och allt fungerar som det ska, men sen bara för att man startar om datorn så är drivrutinerna borta och det hjälper inte att installera om dom igen konstigt nog, samma sak med drivrutinerna till tv kortet men dom fungerar dock att installera om.

Vista suger hårt.
Citera
2008-10-29, 02:48
Medlem
XP Fungerar hur bra som hellst, inga krångel eller nånting! Hatar vista!
Citera
2008-10-29, 02:54
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeyabbe
XP Fungerar hur bra som hellst, inga krångel eller nånting! Hatar vista!

WORD!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in